Auteur Topic: Hoe voeren jullie onderhoud uit?  (gelezen 2754 keer)

dylanhubers

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Projectmonteur Elektro/Beveiliging
Hoe voeren jullie onderhoud uit?
« Gepost op: woensdag 13 februari 2019, 17:48 »
Beste monteurs,

Ik vroeg mij af hoe voeren jullie onderhoud uit? Heb dit zelf nog niet eerder gedaan en ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken..

Ik hoor graag van jullie!

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hoe voeren jullie onderhoud uit?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 februari 2019, 18:03 »
Gewoon volgens de voorschriften voor beveiligingssystemen.
Dat hoef je dus niet zelf te bedenken, dat is al voor je uitgedacht, alleen moet je er zelf een uitvoering aan geven wat jezelf handig vindt.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

dylanhubers

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Projectmonteur Elektro/Beveiliging
Re: Hoe voeren jullie onderhoud uit?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 13 februari 2019, 20:25 »
Gewoon volgens de voorschriften voor beveiligingssystemen.
Dat hoef je dus niet zelf te bedenken, dat is al voor je uitgedacht, alleen moet je er zelf een uitvoering aan geven wat jezelf handig vindt.
Oké bedankt! We hebben wel een checklist waar alles op staat wat er uitgevoerd dient te worden. Kan nooit heel spannend zijn

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk


Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Hoe voeren jullie onderhoud uit?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 13 februari 2019, 22:21 »
Ik werk ook met een checklist waar ik de metingen op uitvoer. Geprobeerd er voor mezelf een juiste volgorde op te krijgen. Koste me wat moeite. Masr het padt op 1 A4. Soms als er veel gewijzigd is of bijzonderheden, dan heb ik nog de achterkant nodig..

Mvg Nigel

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hoe voeren jullie onderhoud uit?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 15 februari 2019, 00:49 »
Kan nooit heel spannend zijn

Controleren of zo'n pirretje of contact zijn werk doet dat kun je ook een aap leren.

Het spannende zit hem in de regelgeving die elke keer verandert, dus jij als onderhoudsmonteur moet op de hoogte zijn van wat er de laatste 5 jaar allemaal aan regelgeving is verandert.
Immers, mits jaarlijks onderhouden ,is een beveiligingsbewijs 5 jaar geldig en na 5 jaar moet er een nieuwe worden verstrekt maar moet ook aan op dat moment geldende eisen worden voldaan om een nieuw certificaat te kunnen verstrekken.
Doe je dagelijks onderhoud dan kun je dus op 1 dag systemen hebben die 5 jaar geleden zijn gemonteerd maar ook die korter geleden zijn gemonteerd. Bij de een moet de antimask worden aangepast, bij de ander pas over een paar jaar, bij de een moeten extra sirenes worden geplaatst bij de ander nog niet enz.
Soms als er veel gewijzigd is of bijzonderheden, dan heb ik nog de achterkant nodig..

Dat lossen wij anders op nl. met "zie email"
Die aanpassingen worden digitaal naar de zaak gestuurd en als extra bijlage bij het onderhoudsrapport gevoegd. Meestal heeft de opdrachtgever deze al in de mailbox zitten voordat ik weer in de auto zit, is het meteen gearchifeerd voor andere medewerkers (en de jaarlijkse audit) en krijgt men die samen met de factuur ook nog weer een keer toegestuurd zodat men niet kan zeggen "noooooooit gezien" als de verzekering een schade niet wil vergoeden omdat de beveiliging niet aan de eisen voldeed.

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.