Auteur Topic: evenementen beveiliging  (gelezen 5307 keer)

Liss1

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
evenementen beveiliging
« Gepost op: woensdag 12 juli 2017, 20:36 »
Citaat
Hallo Allemaal  !

Ik heb nog even een paar vragen met betrekking op de evenementen beveiliging. Bedankt alvast voor jullie hulp !

Waar valt de evenementen beveiliging nou precies onder .. Is dat een particulier beveiligings bedrijf of bij overige particuliere beveiligingsorganisaties ?

En welke C.A.O geld voor de evenementen beveiliging ?

En klopt het dat de drank en horeca wet altijd geld op een evenement ?

En kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van elektronische beveiliging hulpmiddelen ?

En de aanrijroute van hulpdiensten.. waar staan deze precies in in de grid verdeling of staan deze in het mobiliteitsplan ?

En hoe weten bezoekers van tevoren wat de vluchtroute betreft ?

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: evenementen beveiliging
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 13 juli 2017, 15:07 »
Via deze site kan je veel vinden: http://www.veiligheidsbranche.nl/evenementen_nl.html
Kijk bijv. rechts bij Downloads. Daar staat een document dat Richtlijnen evenementbeveiliging heet. Daar staat veel in.

Evenementenbeveiliging valt onder de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus onder categorie 1. Ze hebben een ND-nummer. Maar de branche heeft wel eigen CAO's. En een uitzondering op de diploma-eisen: je mag binnen de evenementensector beveiligingswerkzaamheden uitvoeren met het diploma ESO. Dus je hoeft niet het diploma Beveiliger te hebben. Tenzij je fulltime als evenementenbeveiliger werkt, dan moet het weer wel. Verder is de kleur van de pas anders: evenementbeveiligers hebben een blauwe pas (en als ze nog in opleiding zijn een groene, dat is dan wel weer hetzelfde als bij Beveiliger)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: evenementen beveiliging
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 13 juli 2017, 23:13 »
En een uitzondering op de diploma-eisen: je mag binnen de evenementensector beveiligingswerkzaamheden uitvoeren met het diploma ESO. Dus je hoeft niet het diploma Beveiliger te hebben. Tenzij je fulltime als evenementenbeveiliger werkt, dan moet het weer wel.

Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Nergens in de beleidsregels wordt gesproken over het al dan niet fulltime werken als evenementen beveiliger en dat je dan opeens wel een in het bezit zou moeten zijn als het diploma beveiliger. Met het certificaat ESO mag je wettelijk gezien zowel parttime als fulltime werken als evenementenbeveiliger.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0035004/#Circulaire.divisie3_Circulaire.divisie3.1

Ik kan mij wel voorstellen dat je niet zo snel een fulltime contract met een ESO certificaat zal kunnen krijgen, simpelweg omdat de kern van de werkzaamheden nu eenmaal is dat er niet altijd evenementen zijn, en dat het dan handiger is dat je dan wel in het bezit van het diploma beveiliger, zodat je dan ook bij reguliere beveiligings werkzaamheden ingezet kan worden. Overigens moet je dan voor die werkzaamheden wel volgens de PB CAO uitbetaald worden!
« Laatst bewerkt op: donderdag 13 juli 2017, 23:17 door Planner »

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: evenementen beveiliging
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 14 juli 2017, 11:23 »
Was ik daar toch heilig van overtuigd. Maar ik kan het ook niet meer vinden in Rpbr of Beleidsregels.  :-[

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: evenementen beveiliging
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 22 juli 2017, 19:52 »

Citaat
Waar valt de evenementen beveiliging nou precies onder .. Is dat een particulier beveiligings bedrijf of bij overige particuliere beveiligingsorganisaties ?

Wat voor verschil zie jij in een particuliere beveiligingsbedrijf, of een particuliere beveiligingsorganisatie?

Citaat
En welke C.A.O geld voor de evenementen beveiliging ?
In principe gewoon de CAO voor particuliere beveiliging, maar indien je aangesloten bent bij de VEB en je voldoet aan de eisen, dan mag je  de CAO voor horeca en evenementen hanteren. Maar hier is weinig tot geen controle op, dus tegenwoordig word deze cao ook gebruikt voor objecten etc...

Citaat
En klopt het dat de drank en horeca wet altijd geld op een evenement ?
Elk evenement moet een vergunning bij de gemeente aanvragen. Dat heet gewoon een evenementenvergunning.

Citaat
En kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van elektronische beveiliging hulpmiddelen ?
Heel technisch ben ik niet, dus daar zeg ik niks over.

Citaat
En de aanrijroute van hulpdiensten.. waar staan deze precies in in de grid verdeling of staan deze in het mobiliteitsplan ?
Je hebt voor elk evenement een draaiboek nodig, hierin zit ook een beveiligingsplan. Hierin heb je een onderdeel calamiteiten. Hierin word dit meestal beschreven.

Citaat
En hoe weten bezoekers van tevoren wat de vluchtroute betreft ?
Als het goed is, dan word dit op het evenement kenbaar gemaakt. Je hebt nooduitgangen en vluchtroutes welke middels borden etc worden aangeduid.