Auteur Topic: De magische "Floating" van de sirene/beacon AS610/630  (gelezen 2078 keer)

snyer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
De magische "Floating" van de sirene/beacon AS610/630
« Gepost op: vrijdag 3 mei 2019, 11:17 »
Hallo,

kan iemand een duidelijk verhaal doen rond de "floating" toestand van de sirene/beacon AS610/630 zoals in de installation manual  beschreven ( http://www.telectrisa.com/des2013/seguridad/manuales/AS610_MANUAL.pdf )? Mijn installatie (CD575) is uitgerust met zo een sirene en alles werkt.  J5 en J7 zijn doorgeknipt waardoor de centrale het zwijgen wordt  oplegt door 0V ( in de praktijk meet ik nog 2,67 V) op de pin 1 (beacon) en pin 2 (sirene) aan te brengen. Is er een alarm dan wordt via de centrale 13 V aan die pinnen gelegd en worden beiden actief.
Maar wat is nu die "floating" die zowel beacon als sirene in gelijk welke jumper setting de sirene actief zouden moeten maken - ttz zo heb ik het begrepen.  Ik dacht dat een door de draden van PIN 1 en PIN 3 los te maken van de centrale de sirene/beacon zouden moeten activeren maar dat heb ik proefondervindelijk niet kunnen bevestigen : de draden losmaken van de centrale doen niets. Dus wat is die "floating" eigenlijk ? En hoe kan ik de theorie aan de praktijk toetsen? De AS630 is krijgt een 0V en 13 V binnen en heeft dus voeding.

Alvast bedankt.

Snyer

Al

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: De magische "Floating" van de sirene/beacon AS610/630
« Reactie #1 Gepost op: zondag 5 mei 2019, 17:22 »
Als j5 en j7 geknipt zijn wil dat zeggen dat de sirene loeit als er 12v of ergens tussen 12v of 0v “zweeft” door een transistor uitgang. Die zweeft daar namelijk ergens tussen. Direct aan de 0v houdt de boel stil. De transistor heeft dan de verbinding vast aan de 0.

Leuk! Analoge techniek van vroeger 😁
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

snyer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De magische "Floating" van de sirene/beacon AS610/630
« Reactie #2 Gepost op: maandag 6 mei 2019, 22:41 »
Bedankt Pietje22589,

zo had ik het ook begrepen.
Dus heb ik de bedrading binnen de AS630 gecheckt :  zitten er toch wel 4k7 weerstanden van de SIRENE en BEACON naar de 0V. Er zit er ook nog één op de tamper hetgeen ik verwachtte. Dus floating is niet reproduceerbaar kant centrale. Bij het loskoppelen kant centrale is er wel een service bericht CENTRALE SIRENEFOUT. Het doorknippen van de SIRENE  en BEACON draden wordt dus aangepakt door de centrale.

Weg floating spook.