Auteur Topic: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??  (gelezen 9203 keer)

ef0404

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Gepost op: zaterdag 14 maart 2015, 19:38 »
Beste leden,

ik ben hier vrij nieuw dus zou ik niet weten of ik mijn vraag binnen de goeie categorie stel, maar ik zal het toch maar even vragen aangezien ik er met spoed een antwoord op moet hebben.

Ik ben op dit moment aangenomen bij een bedrijf en mijn VOG is positief verlopen..
Ik krijg binnen 1 week mijn grijze pas en kan direct beginnen met werken.
Ik heb een 32 uur contract aangeboden gekregen voor 1 jaar.

Nu is mijn vraag als volgt:

Kan/mag ik buiten deze bedrijf af waar ik voor begin te werken, ook ergens anders werken?
daarmee bedoel ik ook echt binnen een andere beveiligingsorganisatie....

ik heb wel wat netwerken waar ik de komende periode voor mag werken bij evenementjes hier en daar... maar dit gaat niet via mijn werkgever. dit gaat via vriendenkring.
ik zou wel gewoon wit willen werken dus niet dat het zwart gaat  gebeuren.
maar hoe moet ik het aanpakken? kan ik gewoon met mijn grijze pas die aangemaakt is voor mijn baan bij mn werkgever A ook aan de slag bij werkgever B?

Moet ik zzper worden als ik aan de slag wil om klusjes te doen via eigen netwerk of hoe gaat dit.

Graag hoor ik z.s.m.terug van iemand die hier meer verstand van heeft.


MVG

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 14 maart 2015, 21:03 »
Nee,

Met de pas mag je alleen werken  namens de vergunninghouder (lees werkgever) die op de pas staat. Het aanbieden van beveiligingswerkzaamheden zonder vergunning een economisch delict en daar staan hoge boetes op. De pas is geen vergunning,  maar slechts een legitimatiebewijs dat jij nanens de veegunninghouder genoemd op de pas, en in wiens uniform jij loopt, beveiligingswerkzaamheden mag verrichten.

als jij zzp'er wilt worden moet je zelf een eigen vergunning aanvragen, of via een beveiligingsbedrijf werken, die dan een pas en uniforn voor je regelt

www.justis.nl/producten/particuliere-beveiliging-en-recherche/vergunning-aanvragen
« Laatst bewerkt op: zaterdag 14 maart 2015, 21:12 door Planner »

ef0404

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 14 maart 2015, 22:03 »
Hartelijk dank voor je reactie!

ik snap het helemaal.

hier heb ik nog een kleine vraagje...

Hoe kunnen vele beveiligers doordeweeks werken in loondienst voor een bedrijf en tegelijkertijd in de weekenden aan een deur staan als portier?
dit terwijl het niks met de werkgever te maken heeft.
dit wil ik ook... hoe kan ik dit regelen?

mvg

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Reactie #3 Gepost op: zondag 15 maart 2015, 08:40 »
Je kan/mag bij verschillende beveiligingbedrijven in dienst zijn,  en elk bedrijf vraagt dan een pas voor je aan. Wel dien je aan alle werkgevers je nevenwerkzaamheden (binnen en buiten de beveiliging) te melden, want alle bedrijven zijn gezamelijk verantwoordelijk voor de naleving van de arbeidstijdenwet. In de praktijk zijn er echter maar weinig werkgevers die daar mee bezig zijn,  en wordt de ATW in dit soort situaties regelmatig overtreden.

ef0404

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Reactie #4 Gepost op: zondag 15 maart 2015, 20:43 »
Hartelijk dank voor je info!
dit kwam goed pas.

echt een top forum! ik zal regelmatig hier te zien zijn.

MVG

unga

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 52
  • Cogito ergo sum
    • Bekijk profiel
  • Functie: Operationeel Supervisor
Re: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 17 maart 2015, 07:31 »
zou ook even je contract/cao nakijken, of het toegestaan is bij een andere werkgever beveiligingstaken uit te voeren
Brandwacht 1e klasse
EHBO,BHV,AED

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Belangerijke Vraag! werken voor 2 bedrijven tegelijk!!??
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 17 maart 2015, 09:04 »
zou ook even je contract/cao nakijken, of het toegestaan is bij een andere werkgever beveiligingstaken uit te voeren

Het contract hoeft niet nagekeken te worden, want aangezien hij parttimer is, is in de CAO (artikel 6 lid 6) geregeld dat er geen verbod op nevenactiviteiten is, maar dat hij daar wel mededeling van moet doen.