Auteur Topic: Hoeveel leden hebben de vakbonden?  (gelezen 31221 keer)

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 22:55 »
citaat:Van de CNV trouwens dit jaar voor het eerst geen schriftelijke uitnodiging gehad om te stemmen?

Ik heb de uitnodiging al ruim geleden over de post ontvangen, ligt dus aan je postbode, even bellen sturen ze een nieuwe als je over de post wil stemmen.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 13:06 »
citaat:Van de CNV trouwens dit jaar voor het eerst geen schriftelijke uitnodiging gehad om te stemmen?

Ik heb de uitnodiging al ruim geleden over de post ontvangen, ligt dus aan je postbode, even bellen sturen ze een nieuwe als je over de post wil stemmen.
Je bent wel erg snel met je conclusie.
De bonden kunnen in jouw ogen niets fout doen he.
Of zou het misschien toch mogelijk zijn dat de bond, om wat voor reden dan ook, een foutje heeft gemaakt en de uitnodiging niet verzonden hebben?
Tenslotte hebben ze in het akkoord ook fouten gemaakt.....

unga

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 52
  • Cogito ergo sum
    • Bekijk profiel
  • Functie: Operationeel Supervisor
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 24 januari 2013, 20:43 »
ik heb ook op geen enkele manier van de CNV een uitnodiging ontvangen...... >:D
Brandwacht 1e klasse
EHBO,BHV,AED

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 24 januari 2013, 20:56 »
Ik ben verschillende collega's tegengekomen die lid waren van de bond en waarvan ik het niet wist.
Na hun uitleg te hebben gegeven hebben ze nu tegen gestemd, maar ik vraag me af wanneer ik niet met ze had gesproken of ze dan wel hadden gestemd.

Van de CNV trouwens dit jaar voor het eerst geen schriftelijke uitnodiging gehad om te stemmen?

Jij bent vast bij een bijeenkomst geweest.  :angel: Want iets uitleggen wat moeilijke materie is,  zonder te weten waar het op uitdraai omdat het voor iedereen anders kan uitpakken. Vind ik knap.  Goed advies is veel waard. :'(

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 24 januari 2013, 21:57 »
Jij bent vast bij een bijeenkomst geweest.  :angel: Want iets uitleggen wat moeilijke materie is,  zonder te weten waar het op uitdraai omdat het voor iedereen anders kan uitpakken. Vind ik knap.  Goed advies is veel waard. :'(
En doen de bonden niet precies hetzelfde?
Ze proberen ook iedereen te overtuigen dat de cao "kostenneutraal" is terwijl gewoon vaststaat dat dit niet zo is.
Dus wie zijn de bonden om advies te geven?

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 24 januari 2013, 22:35 »
En doen de bonden niet precies hetzelfde?
Ze proberen ook iedereen te overtuigen dat de cao "kostenneutraal" is terwijl gewoon vaststaat dat dit niet zo is.
Dus wie zijn de bonden om advies te geven?

S
Kostenneutraal is het uitgangspunt en hier roepen dat die dat niet is, is een aanname. Na de evaluatie periode kunnen we pas met elkaar beoordelen of het rekenmodel wat is gebruikt correct was.
Dus het is gewoon afwachten wat daar uit eindelijk uitkomt.

Van wie had jij het advies trouwens willen ontvangen?  De vakbonden hebben uitleg gegeven en vertelt waarom er niet meer in zit. En dat is echt een groot deel onze eigen schuld. Of je dit nu fijn vind of niet.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 24 januari 2013, 22:48 »
Kostenneutraal is het uitgangspunt en hier roepen dat die dat niet is, is een aanname. Na de evaluatie periode kunnen we pas met elkaar beoordelen of het rekenmodel wat is gebruikt correct was.
Dus het is gewoon afwachten wat daar uit eindelijk uitkomt.

Van wie had jij het advies trouwens willen ontvangen?  De vakbonden hebben uitleg gegeven en vertelt waarom er niet meer in zit. En dat is echt een groot deel onze eigen schuld. Of je dit nu fijn vind of niet.
Het is idd een aanname.
Alhoewel de bonden anders beweren: "experts" hebben aangetoond dat het zo is toch?

En het is de schuld van vele beveiligers dat het zover is gekomen.
Helaas zijn er iedere keer weer teveel mensen die alles maar accepteren of gewoon niet de moeite nemen om te stemmen danwel lid te worden zodat ze kunnen stemmen.
(of actie willen ondernemen)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 00:33 »
S
Kostenneutraal is het uitgangspunt en hier roepen dat die dat niet is, is een aanname.

Net zoals dat het een aanname is dat hij wel kostenneutraal is. Zonder degelijke onderbouwing geloof ik er helemaal niets van, want zoals ik al zo vaak heb uitgelegd en waar ook maar niemand een enigszins geloofwaardig antwoord op kan geven is hoe je met alleen de verschuivingstoeslag de voor de rest alleen maar financieel negatieve punten zou kunnen compenseren?

Na de evaluatie periode kunnen we pas met elkaar beoordelen of het rekenmodel wat is gebruikt correct was.

Nee dat kan je niet, want ook in de beoordeling wordt gebruik gemaakt van rekenmodellen, en zolang je geen enkel inzicht hebt in hoe de modellen er uit zien, en dus ook niet kan bepalen of en zo ja welke fouten (zoals het per ongeluk wegggeven van de vakantieuren) er in zitten kan je nog steeds niet contreleren hoe het nu toch zit.

Dus het is gewoon afwachten wat daar uit eindelijk uitkomt.

En vertrouwen dat er niet nog steeds fouten gemaakt zijn!

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 00:51 »
Net zoals dat het een aanname is dat hij wel kostenneutraal is. Zonder degelijke onderbouwing geloof ik er helemaal niets van, want zoals ik al zo vaak heb uitgelegd en waar ook maar niemand een enigszins geloofwaardig antwoord op kan geven is hoe je met alleen de verschuivingstoeslag de voor de rest alleen maar financieel negatieve punten zou kunnen compenseren?

Nee dat kan je niet, want ook in de beoordeling wordt gebruik gemaakt van rekenmodellen, en zolang je geen enkel inzicht hebt in hoe de modellen er uit zien, en dus ook niet kan bepalen of en zo ja welke fouten (zoals het per ongeluk wegggeven van de vakantieuren) er in zitten kan je nog steeds niet contreleren hoe het nu toch zit.

En vertrouwen dat er niet nog steeds fouten gemaakt zijn!

Weet je jij heb nou eenmaal een insteek die uit wantrouwen bestaat en ik niet dus eens worden we het toch niet.

Maar wat ik al jaren niet vind kloppen dat sommige beveiligers die soms  moeilijk plaatsbaar zijn elke maand een bedrag gestort krijgen en daar een x aantal uren geen arbeid voor hebben verricht en ik die altijd mijn werkzaamheden naar behoren uitvoer waardoor mij  opdrachtgever mij steeds graag zie verschijnen wel elke maand mijn volledige uren moet werken. En kom nu niet met er is geen werk voor deze mensen.  Deze beambtes nemen vaak bewust de telefoon niet op. En met het nieuwe CAO wordt dit mijn inziens een beetje rechtgetrokken.  En worden ook de vrienden van de planner niet alleen voorzien van vaak duur betaald overwerk. 
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 januari 2013, 00:52 door unie lid »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 01:23 »
Weet je jij heb nou eenmaal een insteek die uit wantrouwen bestaat en ik niet dus eens worden we het toch niet.

Als beveiliger zou jij het principe "vertrouwen is goed, controle is beter" toch ook in het vaandel moeten hebben staan?

Maar wat ik al jaren niet vind kloppen dat sommige beveiligers die soms  moeilijk plaatsbaar zijn elke maand een bedrag gestort krijgen en daar een x aantal uren geen arbeid voor hebben verricht en ik die altijd mijn werkzaamheden naar behoren uitvoer waardoor mij  opdrachtgever mij steeds graag zie verschijnen wel elke maand mijn volledige uren moet werken. En kom nu niet met er is geen werk voor deze mensen.

Ik herken dit beeld wat jij schetst helemaal niet.

  Deze beambtes nemen vaak bewust de telefoon niet op. En met het nieuwe CAO wordt dit mijn inziens een beetje rechtgetrokken.

In de nieuwe CAO moeten alle diensten op de donderdag voorafgaand aan de week worden vastgesteld, Zodra er dan nog iets gebeurd (en dat is in deze branche heel gewoon), dan rest er niets anders dan proberen in contact te komen of zij vrijwillig, of desnoods zelfs verplicht komen werken. In de huidige CAO kan ik gebruik maken van blokdiensten, en daarvan is gewoon in de CAO vastgelegd dat er contactmoment is. Werknemers die dan niet bereikbaar zijn of zelf geen contact opnemen hebben dan tocg echt een probleem met mij. In de nieuwe CAO staat wel dat je mensen kan verplichten, maar hoe of wanneer je ze dat moet aanzeggen staat er niet bij.

Mijn ervaring is dat er meestal genoeg vrijwilligers zijn die graag een extra centje bij willen verdienen. Als ik iemand nodig heb, dan weet ik echt wel bij wie ik eerst langs ga. En die mensen weten ook dat als zij een keer iets hebben, ik ook alles uit de kast trek, Maar ik maak wel werknemers mee die liever niet iets extra's doen, en daar heb ik op zich helemaal niet zo veel problemen mee en ik hou er echt ook wel rekening mee maar soms kan het even niet anders. En ik wil wel dat wij op een normale manier met elkaar omgaan, als ik iemand bel is dat niet voor niets, ik kijk altijd eerst even of men bijvoorbeeld geen nachtdiensten heeft en mogelijkerwijze ligt te slapen. En als men een keer niet opneemt maakt mij dat niets uit.

Maar als iemand consequent niet zou opnemen (ik heb het nog nooit meegemaakt) of nooit iets kan doen, dan leg ik wel even uit dat zij ook niet moeten verwachten dat wanneer zij een keer op het laatste moment een verzoek hebben ik ook geen andere collega's lastig ga vallen. En die boodschap wordt bijna altijd heel goed begrepen.

Soms lees ik hier ook wel eens het HIJ -ZIJ denken, werknemers tegen werkgever, werknemer tegen planner. Maar zo zwart - wit ligt het niet. Als planner is het mijn taak om de beschikbare diensten zo goed mogelijk over alle werknemers te verdelen, en daar waar problemen zijn op te lossen. Die problemen dienen ALTIJD opgelost te worden door een werknemer. Als iemand vrij wil hebben dan moet iemand anders werken, zo makkelijk is het. Waar het om gaat is dat we het SAMEN met zijn ALLEN op moeten lossen. Want doen we dan niet dan heeft het bedrijf een probleem, en dan heb ik een probleem en dan hebben uiteindelijk alle werknemers een probleem, want we vormen SAMEN het bedrijf.

En worden ook de vrienden van de planner niet alleen voorzien van vaak duur betaald overwerk.

Iedereen die graag wil overwerken komt bij mij aan de beurt, degenen die dat niet graag doen probeer ik zo veel mogelijk te ontzien. Maar wat ik niet doe maar heel veel planners binnen en buiten de beveiliging wel, is de éne na de andere ATW overtreding in plannen. Soms ontkom je er gewoon niet aan, maar als ik soms zie wat werknemers voor diensten hebben gedraaid dan gaan mijn haren recht overeind staan!

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 01:31 »
citaat:Van de CNV trouwens dit jaar voor het eerst geen schriftelijke uitnodiging gehad om te stemmen?

Ik heb de uitnodiging al ruim geleden over de post ontvangen, ligt dus aan je postbode, even bellen sturen ze een nieuwe als je over de post wil stemmen.

Blij dit te horen, dan is er aan mijn kant iets fout gegaan.

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 01:43 »
Jij bent vast bij een bijeenkomst geweest.  :angel: Want iets uitleggen wat moeilijke materie is,  zonder te weten waar het op uitdraai omdat het voor iedereen anders kan uitpakken. Vind ik knap.  Goed advies is veel waard. :'(

Het is echt niet moeilijk 0 % per 1-1-2013, 0% per 1-1-2014
13 vrije dagen per jaar minder. 1,26 % die alleen bij sommigen de afgeschafte ORT compenseert
80 minuren-systeem en ga maar door.
maar 4 dagen per jaar op NB kunnen zetten in plaats van 13 x 4
VEEL MEER VRIJE TIJD?!   

Enige voordeel is dat je je post behoud bij overname van  een groot object,
dit zegt echter niets over baanbehoud in de toekomst

Hoef je toch geen professor voor te zijn?

Ik heb alle argumenten van Maarten en consorten al tientallen keren per e-mail gehad.
Allemaal bangmakerij, er komt geen CAO, ze gaan met een andere bond in zee,  45+ers intimideren.

En waarvoor allemaal
om het hoofd van Maarten te redden?

Jantien

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 03:09 »
Citaat
Iedereen die graag wil overwerken komt bij mij aan de beurt, degenen die dat niet graag doen probeer ik zo veel mogelijk te ontzien. Maar wat ik niet doe maar heel veel planners binnen en buiten de beveiliging wel, is de éne na de andere ATW overtreding in plannen. Soms ontkom je er gewoon niet aan, maar als ik soms zie wat werknemers voor diensten hebben gedraaid dan gaan mijn haren recht overeind staan!

Ben jij wel een planner dan PLANNER? Ik hoor heel andere geluiden, dat jij helemaal niet meer in de beveiliging werkt en als ik zie hoeveel tijd je hebt om hier te posten dan moet dat bijna wel kloppe.

En wat is dat gezeur van Pieter Baan (ga lekker naar dat centrum toe man) over het hoofd van Maarten?? Als of de Unie Security op het punt staat om hem te ontslaan of zo. Nou dat zal best wel niet, want voorlopig legt hij heel goed uit hoor en begrijp ik nu prima hoe het zit met roosters en zo.

Kostenneutraal begrijp ik ook, dankzij de FNV. De berekening nu is gemaakt op basis van een programmaatje waarbij ze hier en daar hebben moeten gokke. De eindafrekening maken ze op basis van échte beveiligers. Hun loonstroken en roosters en verschuivingen worden gewoon gevolgd en ze kiezen collegaas uit de hele sector, jong en oud, verschillende functies enzo. Dat doet een speciaal buro dat daar heel veel ervaring in heeft. Pas daarna weten ze wie er aan de cao verdiend heeft. En als dat de werkgevers zijn, dan moeten ze terug betalen. Hebben wij teveel gehad, dan moet dat ook terug.

Dus deze cao is zeker kostenneutraal, alleen kan het ff duren voordat dat ook echt afgerekend is. En dat vind ik dan weer niet zo erg. als het maar komt.

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 04:00 »
Ben jij wel een planner dan PLANNER? Ik hoor heel andere geluiden, dat jij helemaal niet meer in de beveiliging werkt en als ik zie hoeveel tijd je hebt om hier te posten dan moet dat bijna wel kloppe.

En wat is dat gezeur van Pieter Baan (ga lekker naar dat centrum toe man) over het hoofd van Maarten?? Als of de Unie Security op het punt staat om hem te ontslaan of zo. Nou dat zal best wel niet, want voorlopig legt hij heel goed uit hoor en begrijp ik nu prima hoe het zit met roosters en zo.

Kostenneutraal begrijp ik ook, dankzij de FNV. De berekening nu is gemaakt op basis van een programmaatje waarbij ze hier en daar hebben moeten gokke. De eindafrekening maken ze op basis van échte beveiligers. Hun loonstroken en roosters en verschuivingen worden gewoon gevolgd en ze kiezen collegaas uit de hele sector, jong en oud, verschillende functies enzo. Dat doet een speciaal buro dat daar heel veel ervaring in heeft. Pas daarna weten ze wie er aan de cao verdiend heeft. En als dat de werkgevers zijn, dan moeten ze terug betalen. Hebben wij teveel gehad, dan moet dat ook terug.

Dus deze cao is zeker kostenneutraal, alleen kan het ff duren voordat dat ook echt afgerekend is. En dat vind ik dan weer niet zo erg. als het maar komt.


De lemmingen vervallen weer in hun oude patroon.

Reken maar dat er straks wordt afgerekend, met de rest van je salaris

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 08:59 »

De lemmingen vervallen weer in hun oude patroon.

Reken maar dat er straks wordt afgerekend, met de rest van je salaris

Ja want die lemmingen ontkrachten jou gebler en onzin over het nieuwe CAO.
We accepteren jou beledigingen om andere het gehele verhaal te laten vertellen en niet
alleen de kortzichtige blik die hier uitgedragen wordt.
Maar goed zoals Maxima al over Alexander zei: Het is een beetje DOM.