Auteur Topic: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan  (gelezen 18040 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Securitas negeert CAO
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 oktober 2012, 22:00 »
Nou, het heeft nuet lang geduurd. De nieuwe directeur laat zich even gelden

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/4052/securitas-negeert-cao

planner 6464

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012, 16:35 »
Dat wordt snijden in de kantoordivisies. Het zou me niet verbazen dat vestigingen worden samengevoegd. De z.g. branches worden groter, minder managers nodig.
Fieldsupervisors krijgen een groter rayon of verdwijnen. Dan schuift men de hoofdbeveiligers naar voren met een warme natte handdruk.
Eerst laat G4S zien dat ze beveiligingwereld een warm hart toedraagt door een avontuur aangaat (de spelen) waarvan een ieder met
een beetje inzicht in deze materie begrijpt dat het niet haalbaar is. Vervolgens gaat nu Securitas met schijnbewegingen trachten vol te
houden dat ze een personeelsvriendelijk beleid voeren. Nou jongens zet hem op.
« Laatst bewerkt op: donderdag 25 oktober 2012, 16:41 door planner 6464 »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 2 november 2012, 12:48 »
Op de twitter van Jolanda Reus en Maarten Hoelscher lees ik dat Securitas meer dan 15 medewerkers gaat ontslaan, maar dat zij geen Sociaal Plan met de vakbonden willen afsluiten.

Daar kan je als vakbondsbestuurder natuurlijk van alles van vinden, maar als je gaat tweeten "#Securitas krijgt van mij #degoudeneikel!" dan lijkt mij dat geen goede basis om weer in gesprek te komen....

https://twitter.com/mwhoelscher/status/264153522608697344

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 3 november 2012, 02:10 »
Persoonlijk heb ik ook nog wel een aantal genomineerden voor die "gouden eikel".....   ;)

Waakzaam

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 20 november 2012, 10:49 »
Moet niet pas bij ontslag voor 20 of meer medewerkers een sociaal plan opgesteld worden?
En hoe zit het met de mensen die in dienst zijn van Accord en veelal op basis van jaarcontracten draaien.
Wij hebben er nog wat in dienst en voor de meeste loopt het contract rond deze tijd af.
Brandwacht 1ste klas, Pompbediener, Brandweerchauffeur zwaar, Hulpverlener, Gaspakdrager, EHBO, BHV, AED.........oja en strikdiploma :)

Feldwebel

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 28 november 2012, 01:19 »
Op de twitter van Jolanda Reus en Maarten Hoelscher lees ik dat Securitas meer dan 15 medewerkers gaat ontslaan, maar dat zij geen Sociaal Plan met de vakbonden willen afsluiten.

Daar kan je als vakbondsbestuurder natuurlijk van alles van vinden, maar als je gaat tweeten "#Securitas krijgt van mij #degoudeneikel!" dan lijkt mij dat geen goede basis om weer in gesprek te komen....

https://twitter.com/mwhoelscher/status/264153522608697344

Voor mij dus een reden om mijn lidmaatschap van de FNV op te zeggen. Op Facebook ( FNV ) doen ze vreemde uitlatingen en dit ( de Unie ) getuigd ook niet van een wel doordachte actie.
De Unie had ik in gedachten om lid van te worden als ik bij de FNV weg zou zijn.
Nou, dan blijft de CNV nog over.

Dit soort mensen ( FNV-de Unie ) hoeven mijn belangen niet te behartigen, heel erg jammer dit!

Bedankt voor de link!
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 november 2012, 01:22 door Feldwebel »

unga

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 52
  • Cogito ergo sum
    • Bekijk profiel
  • Functie: Operationeel Supervisor
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 28 november 2012, 07:21 »
Moet niet pas bij ontslag voor 20 of meer medewerkers een sociaal plan opgesteld worden?
En hoe zit het met de mensen die in dienst zijn van Accord en veelal op basis van jaarcontracten draaien.
Wij hebben er nog wat in dienst en voor de meeste loopt het contract rond deze tijd af.
@waakzaam: reorganisatie is op management niveau, de operationele medewerkers, ook die via Accord vallen hier buiten
Brandwacht 1e klasse
EHBO,BHV,AED

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 24 januari 2013, 21:02 »
Voor mij dus een reden om mijn lidmaatschap van de FNV op te zeggen. Op Facebook ( FNV ) doen ze vreemde uitlatingen en dit ( de Unie ) getuigd ook niet van een wel doordachte actie.
De Unie had ik in gedachten om lid van te worden als ik bij de FNV weg zou zijn.
Nou, dan blijft de CNV nog over.

Dit soort mensen ( FNV-de Unie ) hoeven mijn belangen niet te behartigen, heel erg jammer dit!

Bedankt voor de link!

Succes bij de CNV :D

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 25 januari 2013, 07:28 »
Succes bij de CNV :D

Valt erg te bezien of men bij het CNV stukken beter af is.
Ben erg bang van niet.
Ze hebben namelijk ook die zgn. nieuwe CAO mede in elkaar gezet.
Voor eigen belang gekozen boven dat van de hard werkende mensen in de branche ?
Lijkt er erg op

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 05:55 »
Voor mij dus een reden om mijn lidmaatschap van de FNV op te zeggen. Op Facebook ( FNV ) doen ze vreemde uitlatingen en dit ( de Unie ) getuigd ook niet van een wel doordachte actie.
De Unie had ik in gedachten om lid van te worden als ik bij de FNV weg zou zijn.
Nou, dan blijft de CNV nog over.

Dit soort mensen ( FNV-de Unie ) hoeven mijn belangen niet te behartigen, heel erg jammer dit!

Bedankt voor de link!

Ik zit bij CVN, zullen zulke uitlatingen nooit doen, tweeten en posten trouwens helemaal niet.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 08:50 »
Valt erg te bezien of men bij het CNV stukken beter af is.
Ben erg bang van niet.

Dat is niet waar het om gaat. Ook ik heb mijn twijfels bij een aantal uitlatingen van zowel FNV als Unie bestuurders op de Sociale Media. Ook al worden zij zelf inderdaad op een bepaalde manier bejegend, dan nog lijkt het mij onverstandig om zelf dat soort uitlatingen te doen, omdat nu eenmaal de spotlights op je staan. Inderdaad zie je dat soort uitlatingen niet bij het CNV, maar ja, behalve dan hier en daar een artikel wat je ook op de sites van de andere bonden ziet communiceren zij helemaal niet met de achterban. Althans, niet in het openbaar, wellicht kiezen zij er voor om wel rechtstreeks met hun eigen leden te communiceren?

Op zich vind ik het te prijzen dat Maarten in ieder geval veel tijd en energie steekt in dit soort zaken en daarmee wel meegaat met de tijdsgeest, eht FNB lift een beetje daar op mee. Of het allemaal even effectief is daar zer ik mijn vraagtekens bij, evenals de keuzes die hij soms maakt.

Inderdaad is er bij de 3 bonden weinig te kiezen waar het gaat om het uiteindelijke resultaat. Aan de ene kant is dat maar goed ook, want als zelfse de 3 bonden niet tot een gezamelijk strategie zouden komen dan zou je pas echt de poppen aan  het dansen hebben. Wel kan het natuurlijk zijn dat de achterban van de verschillende bonden anders gaat stemmen!

Dus als je moet gaan kiezen tussen de verschillende bonden gaat het meer om een persoonlijke voorkeur. Daarnaast hebben bonden ook nog andere zaken die zij voor hun leden doen, en voor sommigen ook heel belangrijk, staat er ook nog een C in de naam van  het CNV. Voor mij persoonlijk maakt dat ik daarom nooit met een dergelijke club in zee zou gaan omdat je dat soort zaken niet met elkaar moet verwarren, maar goed dat is mijn mening.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 15 februari 2013, 10:02 »
Dat wordt snijden in de kantoordivisies. Het zou me niet verbazen dat vestigingen worden samengevoegd. De z.g. branches worden groter, minder managers nodig.
Fieldsupervisors krijgen een groter rayon of verdwijnen. Dan schuift men de hoofdbeveiligers naar voren met een warme natte handdruk.
Eerst laat G4S zien dat ze beveiligingwereld een warm hart toedraagt door een avontuur aangaat (de spelen) waarvan een ieder met
een beetje inzicht in deze materie begrijpt dat het niet haalbaar is. Vervolgens gaat nu Securitas met schijnbewegingen trachten vol te
houden dat ze een personeelsvriendelijk beleid voeren. Nou jongens zet hem op.
Volgens mij heeft G4S dit afgekeken van de vroegere Nederlandse Veiligheidsdienst die toendertijd in Atlanta tijdens de Spelen de Ambu en brandweerdiensten voor hun rekening namen en zonder problemen.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 15 februari 2013, 10:05 »
Ik kan miij herinneren dat bij de overnamen van de Ned. Veiligheidsdienst door Falck een interrm directeur was gestuurd uit Denemarken om "op te ruimen" en volgens mij heeft dat toch wel zijn vruchten afgeworpen. Zo werd er een klachtenlijn opgezet voor de salarissen.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Securitas kondigt wereldwijde reorganisatie aan
« Reactie #14 Gepost op: zondag 3 maart 2013, 05:16 »
Dit is toch eigenlijk niks nieuws? Het rommelt binnen alle grote bedrijven, het is een komen en gaan van managers en beveiligers vliegen er om de haverklap uit. G4S, Securitas, Trigion, allemaal namen waar het ronduit slecht gaat. G4S is al een jaar lang bezig met mensen ontslaan en verliest de ene na de andere opdracht. ISS is bezig met een sociaal plan voor een aantal mensen omdat ze ook grote opdrachtgevers hebben verloren.

De nieuwste tendens is het inzetten van mensen die reintergreren op de arbeidsmarkt. Tegen, uiteraard, een laag tarief door subsidies op dit soort mensen. ISS heeft vorig jaar een zaak aangespannen tegen Trigion omdat deze laatste een dusdanig laag tarief heeft geoffreerd dat je er geen gediplomeerde beveiligers voor in kunt zetten. Deze zaak hebben ze overigens verloren. Een slechte zaak omdat er links dus mensen aan het werk gaan op basis van subsidie en rechts vliegen er gediplomeerde beveiligers uit omdat ze te duur worden.

Maar er zijn meer partijen die de markt kapot maken en ervoor zorgen dat je straks geen fatsoenlijke boterham meer kunt verdienen binnen de beveiliging. Partijen die mensen inzetten voor 20 euro all in. Dat kan alleen maar ten koste gaan van de mensen. Mensen met een paar ervaringsjaren komen voor dit soort werkzaamheden al niet meer in aanmerking omdat ze te duur zijn.
Het vooruitzicht is dan ook dat men straks een paar keer verlenging krijgt en zodra er vaste afspraken gemaakt moeten worden ze de laan uitgestuurd worden.

Nee, de beveiligingswereld kan wel klagen, maar voor een deel hebben ze zichzelf kapotgemaakt. De grote bedrijven mogen al helemaal niet klagen denk ik, die hebben zich te rijk gerekend begin jaren 90 toen alles de hemel in groeide.