Auteur Topic: Werken in de beveiliging met astma  (gelezen 6757 keer)

alexvh

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Werken in de beveiliging met astma
« Gepost op: zondag 1 december 2013, 15:30 »
ik zit er over na te denken om in de beveiliging te gaan werken. Heb alleen 2 problemen , ik heb zelf astma dus snel buitenadem. En het lijkt me moeilijk om mensen aan te spreken. Wat zouden jullie doen?
« Laatst bewerkt op: zondag 1 december 2013, 18:37 door Rob Hamberg »

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: Werken in de beveiliging met astma
« Reactie #1 Gepost op: maandag 2 december 2013, 10:15 »
Ik denk dat het geheel afhankelijk is van WAT je wilt gaan doen in de beveiliging.

Met je astma zou ik bijvoorbeeld niet in de evenementen gaan waarbij je op een warme dag op een stoffig veld lastige bezoekers mag weg sturen van het terrein (worst case scenario).
Echter zou een object of mobiele surveillance over het algemeen wel mogelijk zijn.
Al moet je er wel rekening mee houden dat je soms nog een sprintje moet kunnen trekken als er ergens iets aan de hand is.

Wat vind je moeilijk aan het aanspreken van mensen?
Durf je gewoon geen vreemde mensen aan te spreken?

Vraag eens rond wat de ervaringen van andere mensen (bekenden?) in de beveiliging zijn, neem je medicatie goed op tijd in en waag de stap als het je leuk lijkt  :)

security-guard

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
  • Functie: aspirant
Re: Werken in de beveiliging met astma
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 3 december 2013, 02:29 »
Wat ik zou doen, alexvh??
Het leven bestaat uit avonturen aangaan, je angsten overwinnen, jezelf verbeteren in de dingen die je niet goed kunt/durft. In de opleiding die je krijgt (zoek wel een goede opleider) zit ook een gedeelte aanspreektechniek. Zeker als je aangeeft hier problemen mee te hebben, kan je betere begeleiding krijgen.

Wat betreft je astma is het ook mogelijk, hoor. Zoals Ronald W. al zegt:
Ik denk dat het geheel afhankelijk is van WAT je wilt gaan doen in de beveiliging.

Met je astma zou ik bijvoorbeeld niet in de evenementen gaan waarbij je op een warme dag op een stoffig veld lastige bezoekers mag weg sturen van het terrein (worst case scenario).
Echter zou een object of mobiele surveillance over het algemeen wel mogelijk zijn.
Al moet je er wel rekening mee houden dat je soms nog een sprintje moet kunnen trekken als er ergens iets aan de hand is.

Daar komt nog bij dat het ene met het andere te maken heeft! Je sterkste wapen (zeker in de beveiliging) is je mond. Daar bedoel ik je taal, spraak mee. Kan je daarmee iemand de baas, scheelt dat vaak ook rennen.

WIE NIET WAAGT, WIE NIET WINT!!!

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Werken in de beveiliging met astma
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 3 december 2013, 10:55 »
Ben zelf zwaar astma patiënt, maar door middel van veel trainen en zorgen dat je conditie redelijk word is er geen probleem.

Sta al jaren aan de deur, en draai veel evenementen. Als je twijfelt door alleen je conditie, dan is mijn tip: ga je conditie verbeteren en zorg dat je minder snel buiten adem bent.

Sowieso als je betere conditie hebt, heb je hier in het dagelijks leven ook profijt van. Nadeel voor ons is dat het opbouwen van conditie minder snel gaat dan bij gezonde mensen, hier is motivatie en discipline voor nodig. Train 3 keer per week sportschool en 1 keer per week kickbox training. Voor voor je uithoudingsvermogen is kickbox training een mooie workout..

Wat betreft mensen aanspreken, de ene heeft er geen moeite mee, de andere wel. Kwestie van ervaring opdoen. Kijk hoe andere mensen dit doen, en het gewoon ook zelf gaan doen.. Eerste paar keer zul je er misschien beetje twijfels hebben.. Maar dan is het de normaalste zaak van de wereld.

Als het alleen deze punten betreft waarover je twijfelt.. Dan gewoon doen..

Succes!!!

alexvh

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Werken in de beveiliging met astma
« Reactie #4 Gepost op: zondag 5 januari 2014, 14:42 »
thans iedereen ! ik heb me ingeschreven voor de opleiding !:)

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: Werken in de beveiliging met astma
« Reactie #5 Gepost op: zondag 5 januari 2014, 15:15 »
Veel succes dan maar.
En laat nog eens horen of je geslaagd bent.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Werken in de beveiliging met astma
« Reactie #6 Gepost op: maandag 6 januari 2014, 00:08 »
Veel succes met se opleiding!!!