Auteur Topic: (1jaar geldige grijze tijdelijke pas)  (gelezen 5572 keer)

anoniempje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
(1jaar geldige grijze tijdelijke pas)
« Gepost op: zondag 15 juli 2012, 04:21 »
beste lezers,


sinds januari zit ik bij een particuliere leerbedrijf en hoopte ik zodoende dus mijn diploma te behalen.
Jammer genoeg ben ik door dat bedrijf vanwege omstandigheden eruit gezet, mijn pas heb ik moeten inleveren. Maar onlangs heb ik begrepen dat stel ik ergens anders mijn opleiding zou herpakken en het bedrijf voor mij een nieuwe pasje zou aanvragen , hierop de datum zou staan .. van het allereerste pasje, wat ik dus heb moeten inleveren ..:s klopt dat?

dus heb ik nu nog maar tot januari de tijd( als dat echt klopt wat ik heb begrepen) om mijn diploma te behalen en ook dus mijn stage te lopen.

Weet iemand misschien een stageplek , ?het liefst in noord brabant. ik heb zoveel sites geprobeerd maar eindstand toen ik allerlei bedrijven ging bellen, bleek het een oude advertentie te zijn.

Wettelijke kaders heb ik wel behaald. Gebouw en eigendommen niet, maar wat zijn derest van de vakken die ik dan nog zou moeten behalen?

Alvast bedankt !

Anoniempje

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: (1jaar geldige grijze tijdelijke pas)
« Reactie #1 Gepost op: zondag 15 juli 2012, 11:00 »
Maar onlangs heb ik begrepen dat stel ik ergens anders mijn opleiding zou herpakken en het bedrijf voor mij een nieuwe pasje zou aanvragen , hierop de datum zou staan .. van het allereerste pasje, wat ik dus heb moeten inleveren ..:s klopt dat?

Ja

dus heb ik nu nog maar tot januari de tijd( als dat echt klopt wat ik heb begrepen) om mijn diploma te behalen en ook dus mijn stage te lopen.

Als je het bij een particulier beveiligings bedrijf doet, dan klopt dat inderdaad. Een alternatief is om het bij de overheid te proberen,  waardoor je niet aan die termijn vastzit, maar ja, de banen en stageplekken liggen daar echt niet voor het oprapen!
[/quote]

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: (1jaar geldige grijze tijdelijke pas)
« Reactie #2 Gepost op: maandag 16 juli 2012, 09:43 »
Kijk voor het examenprogramma op www.svpb.nl (kies: Diploma's en certificaten) en kies voor Beveiliger of Beveiliger nieuw, dat hangt af van voor welk examenprogramma je bent ingeschreven. Als een de examenvakken Beveiliging van gebouwen en eigendommen heette, dan ben je ingeschreven voor Beveiliger (en niet voor Beveiliger nieuw).

Naast de vakkennissexamens moet je ook de praktijkexamens nog doen. En daarnaast de schoolexamens voor (in geval van Beveiliger oud): Nederlands, rekenen, MCK en ICT. En in geval van Beveiliger nieuw: Nederlands, rekenen en Leer, loopbaan en burgerschap (LLB).

peerke

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: ROC West-Brabant / Vitalis College / Docent uniformberoepen
Re: (1jaar geldige grijze tijdelijke pas)
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 07:25 »
Als het goed is ben je met een grijzepas dus ook aangemeld bij ECABO. Als de donder daar doorgeven dat je het opleidngstraject tijdelijk onderbreekt vanwege de problemen, als het niet lukt via je opleidingsinstituut dan gewoon zelf en schriftelijk, vermeld dan ook al je gegevens zoals je geboorte datum en plaats. Eerst even bellen natuurlijk en om schriftelijk bevestiging vragen van het tijdelijk stilzetten.

Ze zetten dan namelijk tijdelijk de boel "onhold" voor wat betreft je leertraject van maximaal 12 maanden. Dus stel je hebt nog X maanden over om je stage te doen dan blijven die resterende maanden staan totdat jij wel een deugelijke mogelijkheid hebt.

Dus niet naar de SVPB maar contact opnemen mey ECABO.

Groetjes

Peerke