Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, een nieuwkomer op het gebied van beveiliging en een gebruiker van een ATS1000A-IP-MM systeem met twee ATS1115A controle panelen.
Ik heb letterlijk een aantal uren gegoogled, handleiding gelezen en forums bezocht, maar heb mijn exacte probleem en oplossing nog steeds niet gevonden, dus ik heb maar besloten een nieuw topic te openen.
Ok, here goes: ik heb de Aritech Advisor Advanced app voor iOS op m'n iPhone staan. Daarmee kon ik in het verleden mijn systeem aan en uit zetten. Dus IP-adres, poortnummer, portforwarding en encryptiesleutels zijn correct (en enkele malen gecontroleerd in zowel de internet router als het controle paneel).
Sinds enige tijd werkt de app echter niet meer. De app probeert verbinding te maken maar zegt dan uiteindelijk "You currently don't have access to the panel. Connection timed out"
Btw, in de app gebruik ik alleen een gebruikers code, NIET de installateurs- of hoofdgebruikerscode.
Na lang speuren heb ik een vermoeden omtrent de oorzaak: als ik via het ats controle paneel inlog met de installateurscode en daarna weer uitlog, krijg ik kort de melding "INFO SERVICESTAND" te zien. Het lijkt er dus op dat het systeem in service mode staat en dat daarom de remote connectie met de app niet is toegestaan.
- Is mijn vermoeden correct?
- Hoe krijg ik het systeem weer uit de servicestand?
Nog een paar punten van informatie:
- "Acceptatie vereist" (menu 8.2.1) staat op "Nee"
- "In service" (menu 8.1.3.6) staat op "04:00'00" (4 uur, neem ik aan)
- Ik heb ook met de app geprobeerd verbinding te maken ruim meer dan 4 uur later dan dat ik voor het laatst met de installateurscode op het ats paneel had ingelogd
Alvast heel erg bedankt voor alle informatie. Ik kom er zelf niet meer uit...
Hopelijk heb ik hiermee niet een "dubbel topic" geopend, if so, mea maxima culpa!