Auteur Topic: Satel Versa of Galaxy flex 3  (gelezen 6446 keer)

Frits

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Satel Versa of Galaxy flex 3
« Gepost op: woensdag 15 juni 2016, 23:52 »
Na veel gelezen te hebben twijfel ik nog welk systeem aan te schaffen. Zal eerst een korte omschrijving geven van de situatie en wensen.

Vrijstaand huis met kelder, ommuurde zij en achtertuin. Achterzijde schuifpuien, voordeur wordt bijna nooit gebruikt. Vanwege de grote hoeveelheid ramen (tot aan de grond) en deuren geen magneetcontacten maar PIR.

Systeem wil ik deels bedraad, deels draadloos aanleggen:

Kelder met raampje: bedrade PIR
Hal bij voordeur: bedrade PIR
Woonkamer, eetkamer en keuken: draadloze PIR (3x)
Balkondeur slaapkamer 1e etage: draadloos magneetcontact
Buiten: beide zijkanten van het huis 1 PIR zodat niemand ongemerkt langs het huis naar achtertuin kan lopen
Binnensirene en buiten sirene/flitslamp
Eventueel een paar rookmelders aan te sluiten draadloos

Gewenste schakelingen:

Afwezigheid: alleen binnen geactiveerd
s Avonds thuis en wakker: alleen buiten PIR geactiveerd
s Nachts slapende: binnen en buiten geactiveerd

Meldingen: over GSM en IP (liefst met pushbericht)
Bediening via paneel en liefst ook via app

Systeem wat makkelijker door mij zelf te programmeren is en aan te sluiten heeft de voorkeur

Had gelezen dat de Satel Versa zo ongeveer alles aan boord heeft, vraag me alleen af of deze alle het bovenstaande aan kan of dat ik beter een uitgebreidere integra kan kopen. Andere optie is Galaxy Flex3 maar die heeft geen push berichten en minder app opties.
Nadeel is dat de Satel bijna nergens te koop is en geen prijzen zijn te zien (alleen tientallen Poolse websites). Ik vraag me af welke eenvoudiger zelf aan te leggen is en in te stellen. Begrijp dat er meer ervaring is op het forum hier met Galaxy producten.

Zijn er experts die ervaring hebben met beide systemen ? Componenten van beide merken doen niet voor elkaar onder had ik begrepen.
En hoe zijn de ervaringen met buiten PIR ? Geeft dit veel valse meldingen of valt dat mee ? (staat toch alleen aan als ik thuis ben)

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 16 juni 2016, 17:35 »
Lijkt mij verstandig, gezien je bovenstaand verhaal, om eens met een installateur rond de tafel te gaan zitten. Zijn meer systemen dan alleen die jij noemt met elk zijn voor en nadelen.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 17 juni 2016, 00:26 »
Pm je emailadres dan zal ik je een offerte maken geheel zelf installaren met een versa en een integra.
Iemand anders zal een galaxyofferte neerleggen bij jou....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Frits

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 18 juni 2016, 01:24 »
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik weet dat er nog veel andere goede systemen zijn. Aritech heeft ook mijn aandacht.  Met name omdat ik nu zie dat deze veel keus in buiten melders heeft zoals de gecombineerde pir - radar enz.
Weet alleen niet of deze zelf goed te installeren zijn. Ben wel handig met elektro techniek en schakelingen. Maar wordt me niet helemaal duidelijk of je voor de eerder genoemde systemen een speciale kabel en laptop met installateur software nodig hebt.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 18 juni 2016, 11:22 »
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik weet dat er nog veel andere goede systemen zijn. Aritech heeft ook mijn aandacht.  Met name omdat ik nu zie dat deze veel keus in buiten melders heeft zoals de gecombineerde pir - radar enz.
Weet alleen niet of deze zelf goed te installeren zijn. Ben wel handig met elektro techniek en schakelingen. Maar wordt me niet helemaal duidelijk of je voor de eerder genoemde systemen een speciale kabel en laptop met installateur software nodig hebt.
Bewegingsmelders zijn niet merk afhankelijk, mits niet draadloos. Dus als jij een mooie bedrade melder ziet betekend het niet dat je van hetzelfde merk de centrale hoeft te kopen.

Mbt het programmeren, alles is uiteindelijk te programmeren met het handje via het bediendeel, echter is via een software pakket het wel iets duidelijker/makkelijker. Echter heb je soms daar speciale kabels nodig en niet te vergeten de software, en dat laatste is nauwelijks aan te komen als je particulier bent.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 18 juni 2016, 23:52 »
Ik vraag me af wat je wilt doen met de buiten detectoren?
Deze worden normaal gebruikt om verlichting of camera's te gaan sturen via je beveiligingssysteem maar over het algemeen niet om als bewegingsdetector voor je beveiliging de sirenes oid. aan te gaan sturen.
Oké de buitendetectoren worden steeds beter maar de invloeden buiten zijn ook veel onberekenbaarder.
Die invloeden heb je vrijwel niet in de hand en dat er een hond/kat of wat dan ook door je detectie veld wandelt is vooraf vrijwel niet in te calculeren.

Dus oké dat je zo'n detector gebruikt om een vooralarm te krijgen zodat je weet dat er iemand/iets aankomt, dat je er een lamp mee gaat sturen of camera's maar meen me zelf te herinneren (het is me nu te laat om het nog op te zoeken) dat er iets van in de regelgeving staat/stond dat je die buiten detectoren niet als alarmdetectoren op je systeem mocht gebruiken. (het kan ook zijn dat ik het in een handleiding van en melder heb gelezen)

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Frits

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #6 Gepost op: zondag 19 juni 2016, 00:46 »
Het is een (s avonds) volledig afgesloten terrein. Ommuurd aan zij en achterkant.  Voorzijde met elektrisch stalen hek en hekwerk 1.20 hoog. Honden en katten lopen er dus niet in. Gaat met name om gasten die over het hek klimmen aan de voorkant en dan langs de zijkant van het huis naar achter proberen te komen.  En met name om de oprit aan een zijkant van het huis waar de auto's staan. Er is wel eens geprobeerd in een auto in te breken terwijl we binnen gewoon tv zaten te kijken. Gaat dus om een melder die activiteiten registeert op de oprit als we thuis zijn.  Als we weg zijn zou ik de buiten detectoren niet inschakelen.  Heb er zelfs over gedacht om zo'n los bewegings alarm van 20 euro tegen de zijkant van het huis te schroeven.  Bij die enkele keer vals alarm sta ik in drie stappen buiten.
« Laatst bewerkt op: zondag 19 juni 2016, 00:52 door Frits »

Frits

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 01:15 »
Zijn de 2 blokken die de centrales hebben eigenlijk wel voldoende om de 3 gewenste manieren van inschakelen te kunnen?

Of kan je blok binnen en blok buiten maken en die afzonderlijk of tegelijk inschakelen?

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Satel Versa of Galaxy flex 3
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 21:17 »
Ja die zijn zat. Overdag de buitenste ring of avonds.
En dan  nachts alles aan..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.