Auteur Topic: eventbeveiliger op object  (gelezen 6329 keer)

Alfa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
eventbeveiliger op object
« Gepost op: zaterdag 5 november 2011, 23:40 »
ik wrk bij een bev bedrijf die mij betaalt volgen de VEHB cao. Omdat ik niet zoveel uren werk ivm rustige tijd in de evenementen wordt ik gevraagd om een paar dagen per week een object te beveiligen. Ik blijf echter zonder toeslagen betaald krijgen. Mijn collegas doen het ook omdat ze anders geen werk hebben maar je mag toch niet als je onder een evenementen cao werkt op een object of mobiele surveillance ingezet worden? Weet iemand hoe dit zit.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #1 Gepost op: zondag 6 november 2011, 10:49 »
Citaat van: Alfa

maar je mag toch niet als je onder een evenementen cao werkt op een object of mobiele surveillance ingezet worden? Weet iemand hoe dit zit.


Eerst doe je een veronderstelling dat het niet mag, om vervolgens te vragen hoe het zit.

Maar goed, als je werkt bij een bedrijf dat de VEHB CAO hanteert, dan mag je gewoon elke beveiligingsklus doen. Dat hierdoor sprake is van oneerlijke concurrentie moge duidelijk zijn. Maar hoewel ik dit nooit uit de mond (of pen) van een vertegenwoordiger van de VEHB heb mogen vernemen, schijnen anderen wel van het bestuur van de VEHB begrepen te hebben dat het de bedoeling is dat wanneer je andere lussen als evenementen doet, je toch volgense de VPB betaald zou worden:

http://beveiliging.startpagina.nl/prikbord/12694014/12719120/re-cao-voor-evenementen--en-horecabeveiligers-vehb-2010-2012#msg-12719120

Maar goed, hoe het daar nu verder mee staat, ik heb werkelijk geen idee. Je zal dit toch echt bij de VEHB, of de \'vakbond\' LBV, die namens de werknemers de CAO heeft afgesloten, moeten informeren, maar geen van beide zijn in de loop der tijd erg spraakzaam en duidelijk geweest.

Alfa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #2 Gepost op: zondag 6 november 2011, 22:15 »
Thanks,

ik ga eens bij de VEHB informeren.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #3 Gepost op: maandag 28 november 2011, 03:24 »
Objectbeveiliging valt onder de werkingssfeer van de cao Particuliere Beveiliging. Of je werkt bij bedrijf dat aangesloten is bij de VEHB is totaal niet van belang. De cao VEHB, net zoals de cao VBE, gaat over evenementen- en horecabeveiliging. Ik zou dit aan je werkgever laten weten en het loon dat je te weinig hebt gekregen, o.a. de toeslagen, vorderen. Dit kan tot vijf jaar terug.

Maarten Hoelscher
De Unie

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #4 Gepost op: maandag 28 november 2011, 09:59 »
Is daar al jurisprudentie over?

Sleutel

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #5 Gepost op: maandag 28 november 2011, 16:31 »
Is dat een alfa bij mij uit de buurt?

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #6 Gepost op: maandag 28 november 2011, 17:47 »
Jurisprudentie is helemaal niet nodig. Wanneer leden zich melden dan komt die er vanzelf als werkgever voet bij stuk houdt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: eventbeveiliger op object
« Reactie #7 Gepost op: maandag 28 november 2011, 20:33 »
Waarbij jij er van uit gaat dat de rechter het met jouw zienswijze eens is. Eerst zien, dan pas geloven.....