Auteur Topic: Hoeveel leden hebben de vakbonden?  (gelezen 31213 keer)

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 11:37 »
Is hier iets over bekend?

En hoe wordt de uitslag straks bekend gemaakt?


PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 11:49 »
Thanks!

Geen cijfers bij de Unie. Verbaast me ook niet  ;).

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 11:58 »
Geen cijfers bij de Unie. Verbaast me ook niet  ;).

Haha

Overigens geven ze soms wel cijfers hoor, bijvoorveeld bij het verlengen van de vorige CAO, waar de vakantiedag is ingeleverd (die in het kostenneutrale plaatje wel weer meegerekend zou worden! ):

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/1150/uitslag-ledenraadpleging-cao-particuliere-beveiliging-2012

15% van de Unie leden heeft gestemd, 60% daarvan heeft voor gestemd. Dat betekend dat 9% van de leden voorgestemd heeft, en volgens de Unie was het beeld bij andere bonden hetzelfde. Dat betekend dat slechts honderden, misschien 1000 vakbondsleden voor gestemd hebben, en daarmee alle 30.000 beveligers een vakantiedag kwijt waren.

Ongeacht de uitslag hoop ik dat er nu veel meer leden gaan stemmen....

Ook nog wel aardig om even de opmerking die genoemd werd te lezen:

"Daarbij moet worden opgemerkt dat zowel onder de voor- als tegenstemmers er een bijzonder grote onvrede bestaat over het inleveren van een vakantiedag. Veel leden zien dat als niet noodzakelijke pijn, zeker nu er in 2011 geen loonsverhoging is betaald door werkgevers. Een fors aantal voor-stemmers heeft aangegeven ondanks de nadelen voor deze cao te stemmen in de hoop op échte verbeteringen in de hierop volgende cao."

Nu moeten er vervolgens nog meer vakantieuren ingeleverd worden en is er weer geen loonsverhoging..... Ben benieuwd of dit akkoord de verbetering is die men voor ogen had?

« Laatst bewerkt op: donderdag 17 januari 2013, 12:08 door Planner »

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 12:03 »
Er is nu in elk geval, volgens mij, meer ophef over deze CAO. Verwacht dus iets meer stemmers. Meningen en stemmers in mijn omgeving zijn allemaal tegen.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 12:12 »
Wel cru dat ze het dus bij de vorige CAO al hadden over echte verbeteringen bij deze CAO.. Nog lulliger is dat ze dat nu weer zeggen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 12:25 »
Wel cru dat ze het dus bij de vorige CAO al hadden over echte verbeteringen bij deze CAO.. Nog lulliger is dat ze dat nu weer zeggen.

Sssst  :-X

Terugkomen op eerder gedane uitspraken is ook geen hobby van de bonden, zelfs niet als ze dat zwart op wit hebben laten vastleggen in de CAO ( bijvoorbeeld protocol VI uit de CAO, gemaakt in 2008!)

http://www.particulierebeveiliging.com/media/8089/cao%20pb%202008-2010.pdf#page=56

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 12:35 »
Sssst  :-X

Terugkomen op eerder gedane uitspraken is ook geen hobby van de bonden, zelfs niet als ze dat zwart op wit hebben laten vastleggen in de CAO ( bijvoorbeeld protocol VI uit de CAO, gemaakt in 2008!)

http://www.particulierebeveiliging.com/media/8089/cao%20pb%202008-2010.pdf#page=56

Ja prachtig is dat..

Jantien

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 16:19 »
Misschien hebben ze niet zo veel leden. Maar dat ligt niet aan hun toch? Als je het anders wil moet je gewoon zelf lid worden en zorgen dat het anders wort. Lekker mauwen aan de kant kan iedereen, handen uit de mauwen collegas en veranderen die bondn.
Jantien

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 16:23 »
Misschien hebben ze niet zo veel leden.

Als je nu even de links goed leest, dan zal je zien dat de bonden vele duizenden leden in de beveiliging zeggen te hebben!

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 16:57 »
Misschien hebben ze niet zo veel leden. Maar dat ligt niet aan hun toch? Als je het anders wil moet je gewoon zelf lid worden en zorgen dat het anders wort. Lekker mauwen aan de kant kan iedereen, handen uit de mauwen collegas en veranderen die bondn.
Jantien

9 van de 10 zijn hier ook zelf lid. Lekker mauwen aan de kant kan jij wel.

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 18:19 »
9 van de 10 zijn hier ook zelf lid. Lekker mauwen aan de kant kan jij wel.
Je bent zelf geen eens lid.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 19:01 »
Je bent zelf geen eens lid.

Ik ben wel lid, jammer hé?

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 21:04 »
15% van de Unie leden heeft gestemd, 60% daarvan heeft voor gestemd. Dat betekend dat 9% van de leden voorgestemd heeft, en volgens de Unie was het beeld bij andere bonden hetzelfde. Dat betekend dat slechts honderden, misschien 1000 vakbondsleden voor gestemd hebben, en daarmee alle 30.000 beveligers een vakantiedag kwijt waren.

Ik ben verschillende collega's tegengekomen die lid waren van de bond en waarvan ik het niet wist.
Na hun uitleg te hebben gegeven hebben ze nu tegen gestemd, maar ik vraag me af wanneer ik niet met ze had gesproken of ze dan wel hadden gestemd.

Van de CNV trouwens dit jaar voor het eerst geen schriftelijke uitnodiging gehad om te stemmen?

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Hoeveel leden hebben de vakbonden?
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 22:05 »
Ook nog wel aardig om even de opmerking die genoemd werd te lezen:

"Daarbij moet worden opgemerkt dat zowel onder de voor- als tegenstemmers er een bijzonder grote onvrede bestaat over het inleveren van een vakantiedag. Veel leden zien dat als niet noodzakelijke pijn, zeker nu er in 2011 geen loonsverhoging is betaald door werkgevers. Een fors aantal voor-stemmers heeft aangegeven ondanks de nadelen voor deze cao te stemmen in de hoop op échte verbeteringen in de hierop volgende cao."

Nu moeten er vervolgens nog meer vakantieuren ingeleverd worden en is er weer geen loonsverhoging..... Ben benieuwd of dit akkoord de verbetering is die men voor ogen had?
Daarom snap ik niet dat de bonden met dit akkoord durven te komen.
Het lijkt wel of men denkt "we zijn er 1 keer mee weg gekomen om de leden te naaien, laten we het nog maar een 2e keer proberen"....   >:D >:(