Auteur Topic: Berekeningen....  (gelezen 108578 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 00:23 »
In de nieuwe situatie zal een fulltimer (152 uur) wanneer hij 4 weken vrij wil zijn 20 verlofdagen in moeten leveren.
152 : 7,6 = 20

In de oude situatie is dat 19 dagen (152 : 8) + 1 adv dag.

Er zal dus 1 verlofdag meer ingeleverd moeten worden als de nieuwe cao doorgaat.

Tenzij men er voor kiest om die verlofdag terug te kopen als vervanging van de adv dag.
Maar wat als men die dag niet wil kopen?
Dan lever je dus gewoon een dag extra in om dezelfde hoeveelheid dagen vrij te zijn.

Of zie ik het verkeerd?

Dat zie jij helemaal goed!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 00:27 »
Bovenstaande is de officiële reactie van de bond en die onderschrijf ik ten volle.

Wat is de officiële reactie van de bond op mijn stelling dat je in de nieuwe situatie meer uren per jaar moet gaan werken, rekening houdend met contracturen, ADV en vakantie (gaarne met een rekenvoorbeeld onderbouwd) ?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 00:33 »
Dat is nu, in huidige cao, respectievelijk 8 uur en 40 uur maar dan inclusief ADV.

Nee, dat is EXCLUSIEF ADV. Wanneer je een ADV dag hebt hoef je daar geen verlofdag voor op te nemen. In de huidige CAO moet je dus per week GEMIDDELD ook maar 38 uur per week verlof op te nemen, bijvoorbeeld als je 4 weken vakantie neemt, dan hoef je maar 19 dagen van 8 uur vakantie op te nemen, gemiddeld dus 38 uur. Zoals Yarcon en ook ondergetekende al meermaals hebben aangegeven, als je in de nieuwe situatie 4 weken vakantie neemt kost je dat 20 dagen van 7,6 uur, anders heb je minuren die je later in moet halen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 00:48 »
Uiteraard dien je als er dienst staat ingeroosterd het aantal uren van die dienst op te nemen maar ook dat is nu ook het geval!

Precies, dat schreef ik ook al. Dus als je nu een rooster hebt van 19 8 uurs diensten + 1 ADV dag, 19 vakantiedagen x 8 uur = 152 uur vakantie. In de nieuwe situatie staan er dan 19 diensten van 8 uur (zonder ADV), en ook dat kost je 19 x 8 = 152 uur vakantie. In de oude situatie blijft er dan 48 uur vakantie over (6 dagen), in de nieuwe situatie 182,4 - 152 = 30,4 uur (4 dagen)

Precies hetzelfde (of toch niet?)

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 00:59 »
Bereken het zoals je wilt, eens worden zullen we het niet op dit punt, reden te meer om je berekening op een van de voorlichtingsavonden aan ons voor te leggen. Je kan er zelfs berekeningen op los laten dat het nog meer vakantiedagen kost afhankelijmvan de berekening. Maar de berekening "hoogte kip is breedte hok" van jullie kan ik niet tegenop.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #35 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 01:43 »
Bereken het zoals je wilt, eens worden zullen we het niet op dit punt,

Dus zelfs als mij berekeningen juist zijn, worden wij het niet eens  :(

reden te meer om je berekening op een van de voorlichtingsavonden aan ons voor te leggen.

En dan gaan jullie weer dezelfde onzin herhalen? Of nemen jullie dan wel een rekenmachine mee? Kijk, ik heb echt geen moeite om mijn ongelijk toe te geven als daar aanleiding toe is. Maar zolang jullie niet ingaan op welke berekening ik geef, maar alleen maar dezelfde onzin blijven herhalen terwijl ik precies aangeef wat er niet klopt, dan kan ik niet anders concluderen dat mijn berekeningen juist zijn.

Je kan er zelfs berekeningen op los laten dat het nog meer vakantiedagen kost afhankelijmvan de berekening.

Inderdaad, want zolang je in dagen blijft rekenen, dan kan je alle kanten op. Vandaar dat je NIET in DAGEN maar in UREN moet rekenen.

Maar de berekening "hoogte kip is breedte hok" van jullie kan ik niet tegenop.

Het probleem is dat jullie niet in de gaten hebben dat dit precies is wat jullie doen wanneer je in dagen blijft rekenen. Jullie blijven immers volhouden dat een vakantiedag van 8 uur hetzelfde is als een vakantiedag van 7,6 uur!!!!

En uitleggen wat er fout is in mijn berekeningen is ook lastig dus komen jullie maar weer terug met allemaal berekeningen, waar ik op inga en aangeef wat er niet klopt, bijvoorbeeld, 5 dagen van 8 uur is 40 uur vakantie INCLUSIEF ADV, leg mij dan eens uit waar die ADV dan zit??????

En nog steeds is de vraag onbeantwoord hoeveel uren een fulltimer moet werken? De reden kan ik wel raden, het antwoord toont namelijk aan dat er iets niet in jullie "logica" klopt.....
« Laatst bewerkt op: donderdag 3 januari 2013, 01:52 door Planner »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #36 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 02:15 »
In de nieuwe situatie staan er dan 19 diensten van 8 uur (zonder ADV), en ook dat kost je 19 x 8 = 152 uur vakantie. In de oude situatie blijft er dan 48 uur vakantie over (6 dagen)

En ja, ook ik maak foyten. Ik ga hier nog steeds uit van 25 vakantiedagen in de oude situatie, maar dat zijn er dus inmiddels maar 24, dus blijven er nog 40 (192 - 152) uur vakantie over (5 dagen)

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #37 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 03:25 »
Ik zou niet weten waarom ik de bond niet zou moeten geloven, uiteindelijk hebben we gezamenlijk opgetrokken om tot goede CAO-voorstellen te komen.
Dat je niet alles bereikt wat je zou willen is inherent aan het onderhandelingsproces.

Kijk Ciske en dat is nu je grote makke, ga nu eens zelf nadenken in plaats van blindelings DE BOND te
geloven.

Wat betreft de vakantiedagen heeft Planner namelijk helemaal gelijk.
Neem je een vakantiedag op dan krijg je in geld hetzelfde, maar in uren kom je 0,4 uur te kort en omdat je per periode toch 152 uur moet werken zul je die 0,4 uur per vakantiedag moeten inhalen.

Dit soort zaken doet me echt twijfelen aan de integriteit van de bonden, want ze kunnen deze rekensommen zelf ook maken.

Wist je dat er een controller van Securitas in het bestuur zit van de CNV vakgroep beveiliging.
En reken maar dat die controller kan rekenen en jij mag raden welke kant hij op rekent.
 



Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:04 »
Kijk Ciske en dat is nu je grote makke, ga nu eens zelf nadenken in plaats van blindelings DE BOND te
geloven.

Wat betreft de vakantiedagen heeft Planner namelijk helemaal gelijk.
Neem je een vakantiedag op dan krijg je in geld hetzelfde, maar in uren kom je 0,4 uur te kort en omdat je per periode toch 152 uur moet werken zul je die 0,4 uur per vakantiedag moeten inhalen.

Dit soort zaken doet me echt twijfelen aan de integriteit van de bonden, want ze kunnen deze rekensommen zelf ook maken.

Wist je dat er een controller van Securitas in het bestuur zit van de CNV vakgroep beveiliging.
En reken maar dat die controller kan rekenen en jij mag raden welke kant hij op rekent.
Nogmaals de vakantiedagen zijn niet veranderd, een week vakantie is 38 uur, een dag 7,6. Als je in de huidige situatie een dienst van 10 uur zou draaien en je neemt verlof op moet je ook 10 uur opnemen en niet 8. Als je dienst van 6 uur hebt wordt er 6 uur afgeschreven, dit is in de nieuwe CAO ook zo.

Aan de integriteit van de bonden hoef je niet te twijfelen, want dit hebben de bonden voorzien.
De invloed van de controller van Securitas op de onderhandelingen is nihil geweest, de bonden zijn gezamenlijk opgetreden met hun onderhandelingsdelegaties en daar maakte hij geen deel van uit.

Bovendien zou ik ervan uitgaan dat de bonden er voor ons zijn en jullie moeten niet achter elke boom een vijand willen zien. Waarom vraag je geen uitleg bij het CNV ipv het hier te posten?
« Laatst bewerkt op: donderdag 3 januari 2013, 13:17 door Ciske de Rat »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:25 »
Nogmaals de vakantiedagen zijn niet veranderd, een week vakantie is 38 uur, een dag 7,6. Als je in de huidige situatie een dienst van 10 uur zou draaien en je neemt verlof op moet je ook 10 uur opnemen en niet 8. Als je dienst van 6 uur hebt wordt er 6 uur afgeschreven, dit is in de nieuwe CAO ook zo.

Dan zijn we het dasr in ieder geval over eens. Maar dan heb ik de volgende vraag: Hoe vaak kan je in de huidige CAO en volgens het concept op eenreeds ingeplande dienst van 10, 8 of 6 uur verlof opnemen?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #40 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:41 »
Waarom vraag je geen uitleg bij het CNV ipv het hier te posten?

Omdat wanneer je dit doort inhoudelijke vragen aan de bonden stelt, je dezelfde retoriek hoort die jij steeds ten gehore brengt. Men is er van overtuigd dat ze geen fouten hebben gemaakt i. Hun berekeningen, en wat ik of anderen ook proberen uit te leggen, jullie staan er niet meer voor open.

Jij blijft maar torpen dat kn de huidige CAO een week vanantie 5x8 uur is, en dat jij dan rekening houdt met ADV, maar leg mij dan eens uit waar in die berekening de ADV zit?

En jij blijft naar "uitleggen" hoe het zit met een week vakantie opnemen, en daar is geen speld tussen te krijgen. Maar als je een week vakantie hebt opgenomen a 38 uur, dam blijft er in die periode nog 114 uur over. Dat zijn 14 diensten van 8 uur, totaal 112 uur, en dan worden er 2 minuren bijgeschreven.. Neem je 4x een week vakantie, dan sta he dus 8 uur in de min, en moet je ergens een extra dag werken.

En je gaat niet in op hey voorbeeld dat je in een periode 4 weken vakantie neemt. Uitgaande van 8 uurd diensten zijn dat nu 19 diensten van 8 uur, en een ADV dag. Als je vajzntie beemt kost je dat 19 dagen, totaal 152 uur. Leg eens uit hoe dat nu zit als er geen diensten ingepland staan EN als er wel diensten ingepland staan?

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #41 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:46 »
Dan zijn we het dasr in ieder geval over eens. Maar dan heb ik de volgende vraag: Hoe vaak kan je in de huidige CAO en volgens het concept op eenreeds ingeplande dienst van 10, 8 of 6 uur verlof opnemen?
Dit blijft in de nieuwe CAO ook hetzelfde als nu.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:51 »
Dit blijft in de nieuwe CAO ook hetzelfde als nu.

Wil jij nu echt niet nadenken? Als je 10 uur diensten ingepland hebt staan, en je hebt zoals nu 192 vakantieuren, dan kan je er dus 19 opnemen! Maar als je maar 182,4 vakantieuren hebt, dan zijn het er toch maar 18! Of heb ik het nu weer niet goed beegrepen, en reken ik ergens de ADV ten onrechte mee?
« Laatst bewerkt op: donderdag 3 januari 2013, 13:54 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #43 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:52 »
Omdat wanneer je dit doort inhoudelijke vragen aan de bonden stelt, je dezelfde retoriek hoort die jij steeds ten gehore brengt. Men is er van overtuigd dat ze geen fouten hebben gemaakt i. Hun berekeningen, en wat ik of anderen ook proberen uit te leggen, jullie staan er niet meer voor open.

Dit antwoord was op de vraag m.b.t. de controller van Securitas om daar nog aan toe te voegen dat iedereen lid kan worden van een vakvereniging. (Vrijheid van vereniging, is verankerd in de Grondwet)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #44 Gepost op: donderdag 3 januari 2013, 13:57 »
Jij blijft maar torpen dat kn de huidige CAO een week vanantie 5x8 uur is, en dat jij dan rekening houdt met ADV, maar leg mij dan eens uit waar in die berekening de ADV zit?

En jij blijft naar "uitleggen" hoe het zit met een week vakantie opnemen, en daar is geen speld tussen te krijgen. Maar als je een week vakantie hebt opgenomen a 38 uur, dam blijft er in die periode nog 114 uur over. Dat zijn 14 diensten van 8 uur, totaal 112 uur, en dan worden er 2 minuren bijgeschreven.. Neem je 4x een week vakantie, dan sta he dus 8 uur in de min, en moet je ergens een extra dag werken.

En je gaat niet in op hey voorbeeld dat je in een periode 4 weken vakantie neemt. Uitgaande van 8 uurd diensten zijn dat nu 19 diensten van 8 uur, en een ADV dag. Als je vajzntie beemt kost je dat 19 dagen, totaal 152 uur. Leg eens uit hoe dat nu zit als er geen diensten ingepland staan EN als er wel diensten ingepland staan?

Ik was met mijn mobiel bezig, maar ik zie dat het er nu wel heeeeeel slordig staat.

Het moet zijn:

Jij blijft maar roepen dat in de huidige CAO een week vakantie 5x8 uur is, en dat jij dan rekening houdt met ADV, maar leg mij dan eens uit waar in die berekening de ADV zit?

En jij blijft maar "uitleggen" hoe het zit met een week vakantie opnemen, en daar is geen speld tussen te krijgen. Maar als je een week vakantie hebt opgenomen a 38 uur, dan blijft er in die periode nog 114 uur over. Dat zijn 14 diensten van 8 uur, totaal 112 uur, en dan worden er 2 minuren bijgeschreven.. Neem je 4x een week vakantie, dan sta je dus 8 uur in de min, en moet je ergens een extra dag werken.

En je gaat niet in op het voorbeeld dat je in een periode 4 weken vakantie neemt. Uitgaande van 8 uurs diensten zijn dat nu 19 diensten van 8 uur, en een ADV dag. Als je vakantie neemt kost je dat 19 dagen, totaal 152 uur. Leg eens uit hoe dat nu zit als er geen diensten ingepland staan EN als er wel diensten ingepland staan?
« Laatst bewerkt op: donderdag 3 januari 2013, 14:01 door Planner »