Beste mensen,
Mijn ATS 1000a-IP heeft het probleem dat na een tijdje ik met de app niet meer kan verbinden met de centrale. Als ik de centrale helemaal uitzet en weer aan de stroom/batterij laat werkt de App na opstarten weer . Echter na een tijd is de verbinding weer weg.
Heb geen case kunnen bedenken waar het aan kan liggen. Nieuwe router geïnstalleerd en probleem is er nog steeds.
Weet wel het probleem: De poort is na een tijd niet meer beschikbaar.
Ben benieuwd of dit probleem vaker voorkomt en of er een oplossing is. Heb ook gezocht of ik via het installatie menu de netwerk kaart van de ATS opnieuw kan later starten of zo zonder de hele centralen van de stroom/batterij te halen maar ik vindt geen menu item daarvoor.
Wie heeft nog een goede tip?
Dit is de setup is als volgt:
ATS 1000A met IP en GSM module
Vaste netwerkkabel van Centrale naar router.
Vast IP adres in de ATS Module in het 10.0.x.x bereik.
DNS 255.255.255.0
Poort 32000 in de router open en geforward naar interne ip en poort (TCP) voor benadering ATS van buiten met de AdvisorAdvanced app.
Ziggo modem. Netwerk gebruikt enkel de ziggo modum voor een WAN internet verbinding. Geen firewall in de modem.
Heb een eigen router voor interne netwerk, NAT, port forwarding en wifi
Ping werk vanuit binnen naar de ATS1000. Ook als deze voor de advisor app niet werkt. Betekent dus dat ATS benaderbaar is vanuit binnen.
Check op port = negatief. (Via een online port check) Kan van buitenaf dus niet port 32000 benaderen.
Na restart systeem kan ik de poort wel benaderen. (Via een online port check)
Firmware: MR_024.024.0128
Wie herkent dit probleem en zou me kunnen helpen?
Patrick