Auteur Topic: Ajax home alarm systeem ervaringen  (gelezen 15004 keer)

berth

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 25 mei 2019, 11:34 »
@secures dat vroeg ik me ook af.
Maar helt melden van een wegvallende internet verbinding als alarm is vast ingebakken en dat is iets wat ik absoluut niet wil als gebruiker. Het is nu een Satel integra alarm geworden. Dat kan ik laten reageren zoals ik dat wil. En krijg ik gewoon een berichtjes zonder sirene in mijn auto of als ik op mijn werk zit.
Mijn alarm is het Ajax systeem iig niet voor anderen mogelijk een prima oplossing:)

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 25 mei 2019, 11:37 »
Dat heeft te maken met een critical alert melding. Je kunt deze uitzetten op de telefoon zelf. Maar beter is om simkaart te plaatsen met data als backupverbinding. Jammer dat het zo is verlopen door gebrek aan kennis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

berth

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 25 mei 2019, 13:16 »
Volgens AJax support zelf was dat niet uit te schakelen IK had wel een simkaart maar de was alleen vor SMS en bellen. Mogelijk had is zelfs een maandagochtend exemplaar, want zelfs bij een test alarm ging de siren niet af, maar voor mij was het vertrouwen verloren
Maar hoe dan ook voor mij een gepasseerd station.  Met dit systeem kan ik gewoon heel veel meer naar mijn hand zetten.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 25 mei 2019, 14:12 »
Ik houd het op onkunde, maakt verder zoals je zegt ook niet meer uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 22 juni 2019, 22:15 »
Ons bedrijf levert en installeert zowel galaxy als Texacom  dit systeem is een leuk systeem zeker voor draadloos.
De sensoren van Texacom hebben namelijk niet alleen verbinding met de centrale maar ook met elkaar zij vormen als het ware een netwerk.
Met zowel een app ,proximity en cloud werking centrale en bediendeel +/- 600 EURO.

Succes.

SECUSYSTEMS Maarssen

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Secusystems
  • Bedrijf: Secusystems
  • Functie: Manager
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 6 augustus 2019, 21:09 »
Wel jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt met AJAX Systems.
Het is een prima product voor standaard woonhuis of kleine bedrijven in lagere beveiligingsklasse.


Je hebt waarschijnlijk al gekozen voor de SATEL Integra.
Mocht je nog niets hebben aangeschaft, dan kun je ook nog eens laten uitrekenen wat de SATEL VERSA PLUS gaat kosten. Vrijwel dezelfde mogelijkheden als de Integra.
Voordeel van de SATEL VERSA PLUS is dat dat ETHM, GSM en GPRS al onboard aanwezig is en dus geen losse ETHM-1 PLUS en losse INT-GSM (of een gelijk waardig product) als back-up. Erg compact en wat betreft bediening via de VERSA Control app. toegankelijker/makkelijker dan de Integra Control app.
Mooie compacte behuizing en in combinatie met de nieuwe ABAX 2 serie, zeer veel mooie oplossingen.

Succes met SATEL


chubby

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #21 Gepost op: zondag 19 juli 2020, 16:15 »
Je moet even kijken of je ook nog als pro-gebruiker bent ingelogd.

RHBeveiligingstechniek

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Eigenaar
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #22 Gepost op: maandag 20 juli 2020, 08:30 »
Ik zal mijn ervaring ook even delen over AJAX...

Ik heb aangegeven bij de leverancier dat ik het niet meer af neem, heb 5 klanten draaien waarvan 2 klanten tot nu toe geen problemen..

Bij de andere 3 meerdere problemen, met deurcontacten die ineens open blijven staan, met rookmelders die je niet gereset krijgt na vervuild melding, na nooit te zijn afgegaan, bediendelen die er ineens mee stoppen na 3 weken hangen, iets met batterijen,

Enige wat je krijgt van de leverancier is dat het garantie is maar je betaald wel zelf je verzend kosten...

En de uren die je maakt om de spullen weer op te halen en verzenden....

Gr RHBeveiliging


erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 21 juli 2020, 18:42 »
.

BvD

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 7 juli 2022, 21:55 »
Hallo allen,

Ik lees wisselende ervaringen over het draadloze Ajax hub2 systeem.
De reacties op dit forum zijn inmiddels van 2 jaar geleden.
Ben benieuwd of er inmiddels nieuwe ervaringen zijn van dit systeem?
Ook benieuwd hoe het zich qua kwaliteit en betrouwbaarheid verhoudt tot bv. de Galaxy flex3-20, die ook prima in een woonhuis te monteren is. De prijs van Ajax hub2 incl randapparaten is namelijk heel vergelijkbaar zo niet nog wat duurder nog… mag je er ook wat van verwachten neem ik aan.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 129
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Ajax home alarm systeem ervaringen
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 7 juli 2022, 22:25 »
Hallo allen,

Ik lees wisselende ervaringen over het draadloze Ajax hub2 systeem.
De reacties op dit forum zijn inmiddels van 2 jaar geleden.
Ben benieuwd of er inmiddels nieuwe ervaringen zijn van dit systeem?
Ook benieuwd hoe het zich qua kwaliteit en betrouwbaarheid verhoudt tot bv. de Galaxy flex3-20, die ook prima in een woonhuis te monteren is. De prijs van Ajax hub2 incl randapparaten is namelijk heel vergelijkbaar zo niet nog wat duurder nog… mag je er ook wat van verwachten neem ik aan.
Het Ajax systeem is erg betrouwbaar en stabiel. De batterijen gaan over het algemeen ook erg lang mee.

De prijzen van de Galaxy ken ik niet. Maar heb wel vaker het draadloze apparatuur van de Galaxy gezien en storingen aan verholpen. Mijn ervaring is dat de Ajax melders toch sneller, beter en consequenter de meldingen door geven ten opzichte van die van de Galaxy.

Grote voordeel van Galaxy ten opzichte van de AJAX is dat de Galaxy beter om kan gaan met vertraagde ingangen en volgzones. De Ajax kent namelijk geen volgzone. Ook het bediendeel van de Ajax heeft geen display. Iets wat toch een gemis is. De Ajax is ervoor gemaakt om voornamelijk met de smartphone bediend te worden.

Wat is de omvang van het systeem wat je wilt maken? En wil je alles draadloos of ook deels bedraad hebben? En met omvang bedoel ik aantal bewegingsmelders, rookmelders, deurcontacten etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk