Auteur Topic: galaxy in risicoklasse 3  (gelezen 5450 keer)

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
galaxy in risicoklasse 3
« Gepost op: woensdag 17 augustus 2011, 20:22 »
Hallo Galaxy-mensen. Het is weer eens zover dat ik bij een chubb installatie uitkom, die voor de afwisseling weer eens niet voldoet aan de regelgeving. Het betreft een bedrijfspand, risicoklasse 3. Er zitten een aantal pirren, en contacten, de pirren dienen van het type anti-maskeer te zijn, dit zijn ze niet. Nou komt mijn vraag, hoe gaat de galaxy om met anti-maskeer pirren?
Bij aritech hebben ze een mooie aansturing hiervoor, kan ik dit met de galaxy ook?

Ik hoor graag van jullie,

Groeten,
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: galaxy in risicoklasse 3
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 18 augustus 2011, 18:49 »
Hoi Pietje,

Dit ligt aan het type Galaxy. De G3 en Dimension werken met een 3 weerstands configuratie 12K voor antimask. Bij de XL zul je hier een aparte zone voor aan moeten maken of (afhankelijk van de risicoklasse) genoegen moeten kunnen nemen met open zones tijdens inschakeling.

Groet, Ronald

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: galaxy in risicoklasse 3
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 18 augustus 2011, 19:10 »
er staat op de kast dat het een galaxy 500 is. kan dat? in het log zag ik dat ze de print in 2007 nog vervangen hebben. Heb je hier nog iets aan?
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: galaxy in risicoklasse 3
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 augustus 2011, 22:35 »
Dan is het een XL. Geen separate antimask detectie. 2 opties melders zo instellen dat bij maskering ook alarm contact opent. Of allemaal aparte zones aanmaken. Je hebt dan wel meer aders (en zones uiteraard) nodig.

Enne Chub doet wel meer wat niet helemaal juist.....(zacht uit gedrukt).

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: galaxy in risicoklasse 3
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 18 augustus 2011, 22:58 »
Tja, we moeten het er maar mee doen.... Bedankt voor de info!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

hansie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: galaxy in risicoklasse 3
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2011, 20:40 »
Wij nemen ook weleens een systeem over van chubb maar ook van vele andere installateurs. Je wilt niet weten wat een rotzooi en niet aan regelgeving voldoenende systemen wij tegen komen. Is volgens mij ook niet zo verwonderlijk gezien het aantal amateurs die vragen stellen op dit forum. Vaak is het ook dat de klant geen geld uit wil geven om aan de regeltjes te voldoen, dat is prima maar krijgen van ons dan ook geen beveiligings certificaat. Het valt wel op dat de systemen gemaakt door voorheen Varel er beter uitzien en voldoen , dan die van voorheen Lips.

en inderdaad we moeten het er maar mee doen

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: galaxy in risicoklasse 3
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2011, 20:52 »
ik deel je mening. Wij nemen ook veel (zooi) over van andere installateurs. Het jammere is dat mensen vaak pas bij ons om een certificaat gaan vragen. Het is dan lullig om te zeggen dat hun installatie niet voldoet, en dat er een zak geld tegenaan moet om het goed te krijgen. Daar krijg je vaak geen goede reactie op, terwijl het ook niet onze schuld is.

Bedankt voor je input trouwens..

Fijn weekend allen.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.