Auteur Topic: zoekterm ? : voorrang telefoonlijn  (gelezen 2167 keer)

Kees_Galaxy

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
zoekterm ? : voorrang telefoonlijn
« Gepost op: vrijdag 18 januari 2019, 22:10 »
dag,

Ik dacht even een uitleg te vinden op het www over de werking van een telefoon voorrangsschakeling, om door te sturen naar iemand die zich afvroeg hoe dat werkt, cq dacht dat de boel te saboteren zou zijn door te bellen naar het te beveiligen pand.

Dus de schakeling die (als het goed is) er voor zorgt dat er opgebeld kan worden door de thuis-alarmcentrale.

De verbinding naar de interne telefoons wordt verbroken, de inkomende lijn wordt opgepakt, weer neergelegd en weer opgepakt, en als het goed gaat is er dan een kiestoon en kan er gebeld worden.

Zeg ik dat goed zo ?

Ik kan er niets over vinden op het www, wie weet er iets of heeft een suggestie voor een zoekterm.

BVD

Marco1975

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Hoppenbrouwers
  • Functie: Service engineer beveiliging
Re: zoekterm ? : voorrang telefoonlijn
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019, 09:16 »
Hallo Kees,

Zoals je zelf zegt, de inkomende lijn wordt op de centrale aangesloten de uitgaande lijn gaat het pand in.
Een soort relais tussen de ingaande en uitgaande lijn verbreekt de uitgaande lijn zodat de lijn voor de inbraakcentrale vrijkomt en deze kan “wegbellen”

Let wel op dat dit soort lijnen in de toekomst komen te vervallen en dat als deze “lijn” uit een kabelmodem komt dit norm technisch niet is toegestaan en mogelijk ook voor doormeld problemen kan zorgen.

Mvg

Marco

Kees_Galaxy

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: zoekterm ? : voorrang telefoonlijn
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019, 15:06 »
dag Marco,

Dank voor reactie.
Ik weet hoe het werkt maar ik krijg het (vaak) niet uitgelegd dus daarom dacht ik om een uitleg op het www te zoeken, bv op wikipedia.
Maar ik kan er werkelijk niets over vinden, ik ben nog niet over gegaan op engelse zoektermen, dat is de volgende stap.

Dus wie heeft er een goede hint ?

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: zoekterm ? : voorrang telefoonlijn
« Reactie #3 Gepost op: zondag 20 januari 2019, 10:14 »
Je hebt t zelf al perfect uitgelegd. Succes met zoeken!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Kees_Galaxy

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel