Auteur Topic: nieuwe cao tekst online  (gelezen 4575 keer)


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 december 2018, 13:30 »
Interessant is dat de Unie de CAO inderdaad mede ondertekend heeft, ondanks dat de meerderheid van de Unie leden tegen heeft gestemd....

Martos

  • Gast
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 20 december 2018, 16:16 »
Er staat niets beschreven over de verbetering van het pensioen in de nieuwe cao tekst en de teruggang in uren voor een fulltimer en wat daaraan de consequenties zijn zoals oa opbouw van pensioen en verlofuren en het opnemen daarvan.

Martos

  • Gast
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 20 december 2018, 16:36 »
En de invulling van het rooster e.d.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 20 december 2018, 21:47 »
En de invulling van het rooster e.d.

Hoofdstuk 14 protocol IV

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 20 december 2018, 21:52 »
Er staat niets beschreven over de verbetering van het pensioen in de nieuwe cao tekst en de teruggang in uren voor een fulltimer en wat daaraan de consequenties zijn zoals oa opbouw van pensioen en verlofuren en het opnemen daarvan.

Wat betreft pensioen, protocol VIII

En wat betreft de opbouw van pensioen en de teruggang in uren. Dat heeft verder geen consequenties, want het salaris blijft gelijk (zie protocol IV)

Martos

  • Gast
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 21 december 2018, 15:17 »
Planner dank voor je reactie

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 15:44 »
Toch vreemd dat er voor dit CAO is gekozen.

De collega's die voor hebben gestemd, hebben zich in hun eigen voeten geschoten.

De loonsverhogingen die aan gaan komen is een sigaar uit eigen doos. Want. bij het berekenen van de hoogte van het uurloon, wordt van uit verlofsaldo afgeschreven.

Telkens weer, blijken de vakbonden een stelletje criminelen te zijn die de boel hebben belazerd.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 11 januari 2019, 16:21 »
De cao 2018-2023 staat online !

https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-sectoren/beveiliging/caos-beveiliging/particuliere_beveiliging/

https://www.fnv.nl/site/alle-sectoren/caos/caos/41453/Particuliere_Beveiliging-cao_2018-2023.pdf

Hebben jullie al gekeken naar pagina 90 van de nieuwe CAO ? Daar klopt de salarisschaal niet naar mijn mening.
Toen ik op 12-11-2018 periode 12 in dienst kwam zag ik dat ik op Schaal 3 Trede 10 een bruto uurloon kreeg van € 14,41 per uur. Door de verhoging van 1,5% zou ik per periode 13-2018 nu € 14,63 bruto per uur moeten krijgen. Nu staat er voor periode 13-2018 een bruto uurloon van € 14,27. Ik vermoed dat de bonden een fout gemaakt hebben.

In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 12 januari 2019, 02:27 »
Ik zie in de oude CAO een salaris van 2.138,34 met een uurloon van 14,06 staan per salarisperiode 1 van 2017.

Heb je wel goed gekeken?

Wel kom ik, als ik het nieuwe periode bedrag deel door 152 uit op 14,279, en dat lijkt mij afgerond 14,28 en niet 14,27!
« Laatst bewerkt op: zaterdag 12 januari 2019, 02:33 door Planner »

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe cao tekst online
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 12 januari 2019, 13:18 »
Ja heb goed gekeken Planner. Zal kijken of ik mijn contract kan inscannen dit weekend en dan zal ik er een screenshot uit pakken wat betreft uurloon en schaal en trede.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.