Auteur Topic: posts op twitter  (gelezen 5088 keer)

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
posts op twitter
« Gepost op: zondag 5 april 2015, 08:57 »
Geheel ongevraagd kom ik mijn eigen posts tegen op twitter en wel onder het twitter account van Security XL. Ik vind dit uitermate hinderlijk. Als ik wil twitteren doe ik dat zelf en onder mijn eigen naam.
Ik ben van mening dat mijn posts op dit forum mijn intellectueel eigendom zijn en dus niet zomaar ongevraagd ergens anders op dienen te duiken. Ik kan nergens terug vinden dat mijn posts op andere plekken kunnen opduiken en heb hier ook geen toestemming voor gegeven. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre dit rechtmatig is.
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar deze "functionaliteit" mag voor mij verdwijnen.

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: posts op twitter
« Reactie #1 Gepost op: zondag 5 april 2015, 12:53 »
Hallo CP,

Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat je bij het aanmelden niet (direct) alle voorwaarden doorleest. Toch vind ik het wel bijzonder dat iemand met een mening zoals jij die hebt, het woord rechtmatig gebruikt zonder dat jij je hier kennelijk in verdiept hebt. Ik had het gewaardeerd als je de moeite had genomen op de voorwaarden te lezen en daarna pas een discussie was gestart...

Verder is het forum niet verantwoordelijk wat er op allemaal op Twiter gepubliceerd wordt. Dus feitelijk doet je bericht hier niet ter zake. Toch is het zo dat wij ook berichten doorplaatsen naar Twitter, Facebook en andere sociale netwerk sites en nieuwsbrieven. Ik ga er nu gemakshalve vanuit dat je dat bedoeld.

Dit staat in de voorwaarden:

Citaat
Alle ideeën en/of materialen, waaronder inbegrepen, maar niet beperkt tot, teksten, beelden, geluiden, software of andere informatie dat u naar Beveiligingsforum.nl verstuurt via de website of per e-mail, kan via internet en andere mediakanalen worden gedistribueerd en worden bekeken. De inzender blijft auteursrechthebbende op het materiaal en verleent aan Beveiligingsforum.nl een onbeperkte wereldwijde niet- exclusieve licentie voor onbepaalde tijd voor het openbaar maken en verveelvoudigen van het materiaal al dan niet in bewerkte vorm middels welke media dan ook via alle huidige en toekomstige technische middelen. Beveiligingsforum.nl is gerechtigd deze materialen te gebruiken, te kopiëren en/of commercieel in de ruimste zin te exploiteren, zonder daarvoor enige (royalty) vergoeding verschuldigd te zijn.

Beveiligingsforum.nl behoudt tevens het recht -tenzij anders overeen gekomen met de auteur- ingezonden materiaal in te korten en/of aan te passen. Beveiligingsforum.nl zal niet gehouden zijn de betreffende materialen geheim te houden en mag deze ter publicatie doorleveren aan derden.

Ook weet je kennelijk nog niet dat dit forum onderhouden wordt door vrijwilligers, zonder dat ze hier ook maat 1 cent voor krijgen. De advertenties die je ziet staan, zijn geplaatst om de kosten te dekken. Dat doen we allemaal voor jou en iedereen die geïnteresseerd is in beveiliging en veiligheid. Daarbij zetten we o.a. Twitter in ter promotie van dit mooie gratis forum...

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik deze graag.

Groet!
Rob



Geheel ongevraagd kom ik mijn eigen posts tegen op twitter en wel onder het twitter account van Security XL. Ik vind dit uitermate hinderlijk. Als ik wil twitteren doe ik dat zelf en onder mijn eigen naam.
Ik ben van mening dat mijn posts op dit forum mijn intellectueel eigendom zijn en dus niet zomaar ongevraagd ergens anders op dienen te duiken. Ik kan nergens terug vinden dat mijn posts op andere plekken kunnen opduiken en heb hier ook geen toestemming voor gegeven. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre dit rechtmatig is.
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar deze "functionaliteit" mag voor mij verdwijnen.

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: posts op twitter
« Reactie #2 Gepost op: maandag 6 april 2015, 08:57 »
Rob,

Ik heb ze wel gelezen, maar dit deel blijkbaar niet goed genoeg. Mea culpa
Voor wat mij betreft kan het topic dan verwijderd worden.

Excuus bij deze.

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: posts op twitter
« Reactie #3 Gepost op: maandag 6 april 2015, 12:20 »
Hoi CP,

Dat was niet nodig, maar bedankt voor je bericht!

Groet,
Rob