Auteur Topic: Galaxy flex 050  (gelezen 2468 keer)

Morefun

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy flex 050
« Gepost op: zaterdag 11 januari 2020, 14:56 »
Hallo allemaal. Enige tijd geleden heb ik een galaxy fx050 met een ip module overgenomen van de vorige bewoners. Hij heeft deze alleen nooit werkend gekregen. Nou had ik wel eens een galaxy bij een klant geprogrammeerd dus ik dacht dat voor mij geen probleem zou zijn om het werkend te krijgen. (ben meer bekend met andere centrales oa Nx centrale)

Nu werkt de galaxy bij mij inmiddels behalve de (push melding) via de ip module. Veel over gelezen hier op de forum en via Google maar ik kom er maar niet uit.

Mijn vraag is eigenlijk ik lees veel over de galaxy flex 3-20 maar niet over de galaxy flex 050. Ik weet dat ik de galaxy flex 050 versie 1.12 met een ip module AO83-00-01 en dat ik firmware moet updaten van de galaxy om alles werkend te krijgen. Ik heb nog gekeken bij ADI maar ik kon me niet registeren omdat ik geen bedrijf ben. Inmiddels heb ik wel de flash programma gedownload dus dat heb ik wel.

Nou is het voor mij ff onduidelijk heb ik nou de galaxy flex 050+  of gewoon de flex050
Is het zowiezo mogelijk om de flex te updaten met een nieuwere firmware om de huidige ip module werkend te krijgen (ik zie op internet veel ip module's met een andere type nummer wat zou moeten werken op een flex systeem? ) dus ik hoop dat ik de goede versie heb over gekocht) zou iemand me verder kunnen?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy flex 050
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 11 januari 2020, 18:01 »
Upgrade van v1.xx lukt niet
De print van de centrale is hardwarematig aangepast waardoor een upgrade is niet mogelijk is.

Opmerking: De centrale downgraden naar v1.xx is alleen mogelijk met versie 1.16. Deze is speciaal
gemaakt voor Flex 3 hardware.

Hoe herken ik een Flex 3 centrale?
De vernieuwde print heeft een 4 pins female header aansluiting voor de Output Optie Module. Deze
bevindt zich vlak boven de aansluiting van de adapter. Ter controle kan de versie bekeken worden in
menu 23.

E080-04, Ethernet Module (RS485 for Galaxy Dimension, G2 and Flex V1)
A083-00-01, Ethernet Module (IB2 for Flex V3)

Dus je hebt een Flex v1 en een ethernet module voor de Flex v3, je Flex v1 is niet te updaten naar v3.
Dus je setup gaat niet werken.

Morefun

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy flex 050
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 11 januari 2020, 19:16 »


Upgrade van v1.xx lukt niet
De print van de centrale is hardwarematig aangepast waardoor een upgrade is niet mogelijk is.

Opmerking: De centrale downgraden naar v1.xx is alleen mogelijk met versie 1.16. Deze is speciaal
gemaakt voor Flex 3 hardware.

Hoe herken ik een Flex 3 centrale?
De vernieuwde print heeft een 4 pins female header aansluiting voor de Output Optie Module. Deze
bevindt zich vlak boven de aansluiting van de adapter. Ter controle kan de versie bekeken worden in
menu 23.

E080-04, Ethernet Module (RS485 for Galaxy Dimension, G2 and Flex V1)
A083-00-01, Ethernet Module (IB2 for Flex V3)

Dus je hebt een Flex v1 en een ethernet module voor de Flex v3, je Flex v1 is niet te updaten naar v3.
Dus je setup gaat niet werken.

Hmm bedankt voor de info dat is dus duidelijk verhaal. Zal kijken of ik ergens een print kan krijgen met versie 3 of een andere ethernet module E080-04 nogmaals bedankt


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Koppelaar Beveiliging

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • www.koppelaarbeveiliging.nl
  • Bedrijf: Koppelaar Beveiliging
  • Functie: Eigenaar
Re: Galaxy flex 050
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 19:00 »

Hmm bedankt voor de info dat is dus duidelijk verhaal. Zal kijken of ik ergens een print kan krijgen met versie 3 of een andere ethernet module E080-04 nogmaals bedankt


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Mocht je een gebruikte flex 3-20 willen dan heb ik die liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk