Auteur Topic: aangehouden  (gelezen 24867 keer)

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 30 januari 2014, 16:56 »
Is het eigenlijk verstandig om een advocaat in handen te nemen voor een bezwaarschrift?
Of moet dit zelf ook te doen zijn? Vind dit erg moeilijk omdat mijn toekomst hier toch wel vanaf hangt!
Kunnen jullie misschien jullie mening over geven?


Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: aangehouden
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 30 januari 2014, 17:05 »
Geef mij een gemotiveerde reden om af te zien van een advocaat bij het indienen van een bezwaarschrift.

Ga wel even via het juridisch loket.. kan je bakken met geld schelen !

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 30 januari 2014, 18:22 »
Zat zelf ook aan een advocaat te denken. Maar die vraagt 190euro per uur, en dat is voor mij erg veel geld. Nu gaat het dan wel over mijn toekomst en dan mag je misschien ook wel beetje in de buidel tasten, maar dan spookt er weer door mijn hoofd misschien krijg jij je pas helemaal niet terug sukkel!... Had het juridisch loket gebeld en kreeg hier eigenlijk een vaag antwoord over hoe je een bezwaar moest schrijven...


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 01:44 »
Wellicht is het handig om je eerst eens te verdiepen in het proces waar je in beland:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/bezwaar-en-beroep

Je kunt dus eerst bezwaar indienen bij de Korpschef, als dat niets oplevert kan je in beroep gaan bij de (bestuurs) rechter, en daarna nog Hoger beroep instellen.

Ik denk dat je het bezwaar indienen best zelf kunt doen, samen met het Juridisch Loket. Die kunnen je waarschijnlijk wel even op weg helpen met een opzet van het bezwaar, waarbij jij vooral zelf de argumenten moet gaan verzinnen om je bezwaar te onderbouwen. Waar het namelijk om gaat is dat de politie op de criteria die benoemd staan een (op zich correct) besluit heeft genomen, maar dat jij een beroep doet op de hardheidsclausule, omdat jij van mening bent dat jij onevenredig benadeeld wordt door de beslissing. Kijk ook even hier:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14301196.msg14309284#msg14309284

Mocht het bezwaar geen effect hebben, en je gaat naar de bestuursrechter, dan wordt het denk ik tijd om een advocaat in te schakelen. Deze kan je waarschijnlijk ook een inschatting geven over de kans van slagen op basis van jurisprudentie (het feit dat je bezwaar niet gelukt was, zegt niet zo veel). En dan is het aan jou om de afweging te maken of het je de investering waard is. Als je wint, dan kun je aanspraak maken op terugbetaleing van (een deel) van de kosten die je gemaakt hebt. Let wel, in je bezwaarschrift zal je dat wel moeten aangeven.

Lees daarom goed de websites, documenten en folders die je daar vind Bestuursrecht is namelijk een nogal strikt daar waar het gaat om de vorm. Je moet goed de termijnen en formaliteiten in de gaten houden, want anders kan je niet eens winnen.

Succes....

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 07:46 »
Bedankt planner!!!!
Ik ga me goed inlezen, zal dan een brief op gaan stellen en ga daarmee naar het juridisch loket.
Zal hier nog wel posten hoe dit alles gaat aflopen, blijf toch ergens nog hoop houden!!

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 10:29 »
Het is bij de bestuursrechter zelfs verplicht om een advocaat in de arm te nemen, anders komt je zaak niet eens op de rol. De enige rechtbank waar je zonder advocaat mag procederen is de kantonrechtbank.

Succes met je procedure en ik hoop voor je dat de politie jouw mening deelt.

Mira

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Bedrijfsrecherche & detectives project veiligheid.
    • Bekijk profiel
    • Mira recherche & adviesbureau
  • Bedrijf: Mira recherche & adviesbureau
  • Functie: Eigenaar/adviseur.
Re: aangehouden
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 22 februari 2014, 17:34 »
Ter info:
Voorafgaand aan het verkrijgen van een grijze pas wordt onderzocht of je betrouwbaar en geschikt genoeg bent om beveiligingswerkzaamheden uit te voeren. Dit wordt onderzocht door de korpschef doormiddel van een antecedentenonderzoek te doen naar de persoon in kwestie.

Wanneer kan je geweigerd worden voor een grijze pas?

De korpschef zal de toestemming voor een grijze pas weigeren indien;

- De persoon in kwestie binnen 4 jaar voorafgaand aan het antecedentenonderzoek is veroordeeld tot een geldboete wegens het plegen van een misdrijf.
- De persoon in kwestie binnen 8 jaar voorafgaand aan het antecedentenonderzoek is veroordeeld tot een gevangenisstraf wegens het plegen van een misdrijf.

En de toestemming kan geweigerd worden als gebleken is dat de persoon in kwestie niet beschikt over voldoende betrouwbaarheid of ongeschikt is om beveiligingswerkzaamheden te verrichten, bijvoorbeeld, aan de hand van een tegen de persoon in kwestie opgemaakt proces-verbaal.

Kan de grijze pas worden ingetrokken?

De grijze pas kan op elk moment ingetrokken worden indien er zich alsnog omstandigheden voordoen op grond van de bovenstaande dingen, dus waarvan nooit toestemming zou zijn verleend voor een grijze pas.

Je kan je wel afvragen of het verstandig is een advocaat in de armen te nemen. Als jouw beroepschrift geen kans van slagen heeft, zou je dan wel een rechtszaak aan willen spannen met waarbij je op voorhand denkt deze te verliezen? Dit heeft je dan enorm veel geld gekost.

Hoe je het ook wendt of keert. Je geeft aan 1 joint per dag te roken maar je was wel in het bezit van 30 gram. Niet persoonlijk bedoeld, maar dit zijn de feiten.

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 11 juni 2014, 07:46 »
Erg druk geweest de laatste tijd. Maar het gesprek bbij de korpschef is zeer positief geweest.
Ik krijg mijn grijze pas, heb zelfs zo hard gewerkt en geleerd dat ik mijn theorie al weer even in de pocket heb.
Vrijdag ga ik ook al op voor het praktijkexamen  :) :) :)
Heb er flink de zenuwen van maar we gaan ervoor!!
Allen thanks voor alle info!!!

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 11 juni 2014, 09:30 »
Felicitaties zijn dan wel op z'n plaats  ;D

RichardCS

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 4 juli 2014, 22:07 »
Gefeliciteerd!

Je jezelf echt heel gelukkig prijzen dat het geen 31 gram was, van 5 tot 30 gram is een overtreding en alles daarboven is een misdrijf. En met een misdrijf op je naam was niet zo ver gekomen. Kijk goed uit wat je doet in de toekomst.  ;) en succes met je praktijk!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #25 Gepost op: zondag 6 juli 2014, 12:47 »
Je jezelf echt heel gelukkig prijzen dat het geen 31 gram was, van 5 tot 30 gram is een overtreding en alles daarboven is een misdrijf.

Waneer het een overtreding zou zijn geweest was er helemaal niets aan de hand geweest. Het probleem was nu juits dat het wel een misdrijf was!

En met een misdrijf op je naam was niet zo ver gekomen.

Misschien moet je het verhaal nog eens goed lezen? Met een misdrijf op/achter je naam kan je dus wel zo ver komen, dit verhaal toont dat dus nu juist aan. BW past de regels strikt toe, en wijst de aanvaag af omdat er een (recent) misdrijf op zijn naam staat. De Korpschef maakt gebruik van de hardheidsclausule, en wijst na het gesprek de aanvraag alsnog toe, ondanks het gegeven dat er een recent misdrijf achter zijn naam staat.

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #26 Gepost op: zondag 6 juli 2014, 15:03 »
Er was inderdaad sprake van een misdrijf. Heb ook flink door het stof moeten gaan om nog verder te kunnen. (terecht ook!!)
Examen is ondertussen ook al geweest, en helaas gezakt op het onderdeel waarnemen en noteren.
Voor praktijkwerkboek had ik een 9 en handelen in kritieke situaties een 8.
Donderdag mag ik waarnemen en noteren over doen, en die ga ik gewoon halen, hoop ik!
Misschien hebben jullie nog extra tips voor mij?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #27 Gepost op: zondag 6 juli 2014, 16:16 »
Je moet het uiteindelijk zelf doen. Maar als ik het allenaal lees ben jij niet iemand die zich door een beetje tegenslag uit het veld laat slaan, dus ik denk dat het best goed gaat komen!

Succes......

RichardCS

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #28 Gepost op: maandag 7 juli 2014, 20:22 »
Waneer het een overtreding zou zijn geweest was er helemaal niets aan de hand geweest. Het probleem was nu juits dat het wel een misdrijf was!

Misschien moet je het verhaal nog eens goed lezen? Met een misdrijf op/achter je naam kan je dus wel zo ver komen, dit verhaal toont dat dus nu juist aan. BW past de regels strikt toe, en wijst de aanvaag af omdat er een (recent) misdrijf op zijn naam staat. De Korpschef maakt gebruik van de hardheidsclausule, en wijst na het gesprek de aanvraag alsnog toe, ondanks het gegeven dat er een recent misdrijf achter zijn naam staat.

Leer mij de Opiumwet kennen. ;)
Ik zal het nog even toelichten.

Bezit van hennep 0 - 5 gram valt onder het gedoog beleid. Bezit mag niet en zal in beslag worden genomen bij aantreffen. Het gedoogbeleid verteld dat bezit tot 5 gram er geen strafvervolging komt. Politie sepot.

Bezit 6 - 30 gram hennep is een overtreding van Art 11 lid 1 Opiumwet, dit is een overtreding en deze wordt bestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.

Bezit meer dan 30 gram is een overtreding van Art 11 lid 2 Opiumwet, dit is een misdrijf en deze wordt bestraft met hechtenis van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

In art. 13 Opiumwet wordt bepaald welk artikel en lid een overtreding of een misdrijf is.

Ook een overtreding komt op je strafblad te staan. Een overtreding wordt weleens verward met bv een snelheidsovertreding. Dit is eigenlijk geen overtreding maar een gedraging.

Bij overtredingen handelt het OM meestal de zaak af door een beschikking te sturen, de hoogte van het bedrag hangt af of er al dan niet sprake is van recidive. Bij misdrijven zal de zaak meestal voorkomen voor de politie- of strafrechter

Neem van mij aan dat Mr. Bravo aan het zogenoemde zijden draadje heeft gehangen en dat hij geluk heeft gehad dat het om een overtreding ging i.p.v. een misdrijf.

Maar goed.....................Mr. Bravo ik weet zeker dat jij met je wilskracht er zeker wel komt. Die wilskracht is iets heel positiefs aan jou en dat zal BW en de Korpschef ook vast gezien hebben.

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 17 juli 2014, 08:01 »
 ;D ;D ;D GESLAAGD  ;D ;D ;D Nu opzoek naar een leuke baan.