Auteur Topic: aangehouden  (gelezen 24774 keer)

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
aangehouden
« Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 09:52 »
Graag klein beetje hulp voor deze Brabander,

Ik ben enige tijd geleden (meer dan een jaar terug) aangehouden met net iets meer dan 30gram wiet.
Ik gebruik de wiet van wegen chronische rugklachten.
Nu wil ik verder gaan in de beveiliging.
Kan ik nog wel een grijze pas krijgen? Heb verder nooit wat met politie te maken gehad!
Of kan ik mijn toekomst als beveiliger wel vergeten?
Heeft er 1 van jullie misschien ervaring met een soort gelijk voorval?

lindsay

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Gediplomeerd: beveiliger 2
    • Bekijk profiel
  • Functie: Evenementenbeveiliging, Oproepbasis
Re: aangehouden
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 10:05 »
lijkt me niet dat dit gaat werken !
ten opzichte van het wiet gebruik die je schijnbaar nodig hebt
zul je het voor of tijdens het werk ook gebruik van moeten maken
en dat zullen ze niet mee akkoord gaan !

het feit dat je nog niet in aanraking geweest bent met de politie moet geen probleem zijn !

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 11:00 »
Ik rook overigens alleen een stickie bij het slapen gaan! Anders heb ik door het liggen te veel last van miin rug met het inslapen. Verder gebruik ik niks ook niet overdag!!
Maar als ik jou antwoord goed begrijp, zou ik meer last krijgen van dat eene stickie wat ik rook dan die eene aanhouding?!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 15:26 »
Maar als ik jou antwoord goed begrijp, zou ik meer last krijgen van dat eene stickie wat ik rook dan die eene aanhouding?!

Inderdaad. maar het gaat er wel om wat er na die aanhouding is gebeurt? Ben jij nog ergens voor veroordeeld en/of heb jij een schikkingsvoorstel van het OM gehad? En hoe lang is dat geleden?

Dat jij elke avond een stickie rookt hoeft zeker geen probleem te zijn. Het moet uiteraard overdag niet te ruiken zijn!

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: aangehouden
« Reactie #4 Gepost op: zondag 12 januari 2014, 13:49 »
Als dit het enige is wat je op je kerfstof hebt, dan zou er wel een mogelijkheid kunnen zijn om weer de beveiliging in te gaan.

Als een dergelijk bedrijf een pas voor je aanvraagt en deze word afgewezen, dan kun je bezwaar aantekenen en dan kun je je verantwoorden waarom je bezwaar in dient.

Als jij goed kunt onderbouwen dat je dit nodig bent voor je rug, en door middel van een doktersverklaring bewijs kunt leveren etc dan zal er misschien een mogelijkheid zijn dat je alsnog een goedkeuring krijgt.

En dit moet je ook zeker met het bedrijf bespreken waarbij je solliciteert. Dat die op de hoogte is waarom je het doet.

Dan hoeft het zeker geen probleem te zijn en zijn er wel mogelijkheden.

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #5 Gepost op: maandag 13 januari 2014, 11:39 »
Het bedrijf waar ik de opleiding bij zou gaan volgen was al ingelicht en hun ook verteld dat ik alleen een stickie rook als ik thuis ben en na bed ga.
Heb ook al contact gehad met afdeling bijzondere wetten, ik moet daar van de week langs komen voor een gesprek of ik wel of niet mijn pas kan krijgen.
Heb geen dokters verklaring voor het blowen,ben wel ongeveer een jaar bij een revalidatiekliniek in behandeling geweest, en toen der tijd ook met hun besproken dat ik er baat bij heb om voor het slapen een stickie te roken om zo een goede nachtrust te hebben. Zei hadden hier al meer ervaring mee bij andere mensen, en als het mij zou helpen ik dat ook zeker moest doen. Dit staat helaas niet zwart op wit.
Ik ga van de week mijn best doen, en hoop op het beste!

lindsay

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Gediplomeerd: beveiliger 2
    • Bekijk profiel
  • Functie: Evenementenbeveiliging, Oproepbasis
Re: aangehouden
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 14 januari 2014, 10:08 »
probeer als nog het zwart op wit te krijgen ! Via dokter en waar jij gerevalideerd hebt !

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: aangehouden
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 14 januari 2014, 12:25 »
Het bedrijf waar ik de opleiding bij zou gaan volgen was al ingelicht en hun ook verteld dat ik alleen een stickie rook als ik thuis ben en na bed ga.
Heb ook al contact gehad met afdeling bijzondere wetten, ik moet daar van de week langs komen voor een gesprek of ik wel of niet mijn pas kan krijgen.
Heb geen dokters verklaring voor het blowen,ben wel ongeveer een jaar bij een revalidatiekliniek in behandeling geweest, en toen der tijd ook met hun besproken dat ik er baat bij heb om voor het slapen een stickie te roken om zo een goede nachtrust te hebben. Zei hadden hier al meer ervaring mee bij andere mensen, en als het mij zou helpen ik dat ook zeker moest doen. Dit staat helaas niet zwart op wit.
Ik ga van de week mijn best doen, en hoop op het beste!

Wens je succes!!! Hoop dat je toch een kans kunt krijgen.

Dat je het zwart op wit hebt, dat je aan kan geven hier baat bij hebt wel in je voordeel kan werken, echter is het ook zo dat BW kan zeggen ja oke, maar wat moet je dan met 30 gram?

Denk dat je een goed onderbouwend verhaal moet hebben, en dat je hier meer je voordeel mee doet, alle bewijsstukken extra kan meer voordeel oplevern, maar dit is niet gegarandeerd natuurlijk..

Laat even weten hoe het afgelopen is!!!

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 15 januari 2014, 11:02 »
Denk dat ik het wel kan vergeten! Ik krijg eerdaags een brief van dr korpschef waar ik bezwaar na kan maken!
Maar voor als nog achte BW kleine kans! [gecensureerd]!!!!!

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 11:37 »
Heb nog even na gekeken wat ik toen voor een straf heb gehad.. Dat was een strafbeschikking van 75euro! Kan me eigenlijk, na zoon kleine geldboete, niet voorstellen dat ik geen grijze pas zou kunnen krijgen..
Ik duim en ga gewoon uit van het slechtste is de klap ook niet zo hard!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 12:19 »
Heb nog even na gekeken wat ik toen voor een straf heb gehad.. Dat was een strafbeschikking van 75euro! Kan me eigenlijk, na zoon kleine geldboete,

Het is geen boete, maar een beschikking. Daarmee heb jij je strafvervolging "afgekocht".


niet voorstellen dat ik geen grijze pas zou kunnen krijgen..
Ik duim en ga gewoon uit van het slechtste is de klap ook niet zo hard!

Wanneer er geen grijze pas wordt afgegeven door de politie, betekend dat niet dat je geen grijze pas kunt krijgen. Zij passen dan de regels strikt toe, daar wij je ook zou kunnen beroepen op de hardheidsclausule.  Kijk eens in een ander recent topic, waar ik hier ook al wat over geschreven heb

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14301196.msg14309284#msg14309284

Je kan dus in beroep gaan tegen het besluit van de politie

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #11 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 10:55 »
Zal even laten weten hoe het is afgelopen... Pas is dus afgewezen  :'( ga natuurlijk in beroep tegen deze beslissing!
Ookal zie ik het niet meer gebeuren, nee heb ik ja kan het altijd nog worden!
Hoop nog steeds op het beste!!

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: aangehouden
« Reactie #12 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 11:32 »
Jammer voor je!!

Hoop dat het beroep nog wat voor je betekenen kan!

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: aangehouden
« Reactie #13 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 12:01 »
Zal even laten weten hoe het is afgelopen... Pas is dus afgewezen  :'( ga natuurlijk in beroep tegen deze beslissing!
Ookal zie ik het niet meer gebeuren, nee heb ik ja kan het altijd nog worden!
Hoop nog steeds op het beste!!

Bijzondere wetten wijst best weleens een pas toe nadat deze eerder is afgewezen. Dan mag je meestal even langs komen voor een gesprek en daarna bekijken ze het opnieuw.

Mr. Bravo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: aangehouden
« Reactie #14 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 14:18 »
was al op gesprek geweest bij BW.. Moet nu in beroep bij de korpschef!