Auteur Topic: van groeimodel naar vast model contract  (gelezen 2304 keer)

Yvonne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
van groeimodel naar vast model contract
« Gepost op: dinsdag 2 maart 2021, 13:04 »
Een vraag:

In mijn tweede contract met bepaalde tijd hebben ze mij van een groeimodel naar een vast model omgezet per 1-2-2021 zonder enig overleg. Op mijn vraag of dit een reden heeft dat ze dit omgezet hebben kreeg ik als antwoord "Sinds enige tijd mag je officieel niet meer deelnemen aan de pensioenregeling als je geen vast aantal uren hebt. Een groeimodel wordt niet gezien als vast aantal uren."

Ik kan hier dus niets over terugvinden. Kan iemand mij vertellen of het klopt wat er gezegd wordt?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: van groeimodel naar vast model contract
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 2 maart 2021, 13:19 »
Lijkt mij een broodje aap verhaal, ook met een groeimodel contract heb jij nog steeds een vast aantal (minimum) uren. Maar wat maakt het verder uit? Als jij extra wil werken mag/kan dat nog steeds....

joebiedoe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
  • Functie: beveiligingsmedewerker
Re: van groeimodel naar vast model contract
« Reactie #2 Gepost op: zondag 7 maart 2021, 07:30 »
Een vraag:

In mijn tweede contract met bepaalde tijd hebben ze mij van een groeimodel naar een vast model omgezet per 1-2-2021 zonder enig overleg. Op mijn vraag of dit een reden heeft dat ze dit omgezet hebben kreeg ik als antwoord "Sinds enige tijd mag je officieel niet meer deelnemen aan de pensioenregeling als je geen vast aantal uren hebt. Een groeimodel wordt niet gezien als vast aantal uren."

Ik kan hier dus niets over terugvinden. Kan iemand mij vertellen of het klopt wat er gezegd wordt?

Groei of vast zou geen verschil moeten uitmaken voor deelname aan de pensioenregeling.
Tegenwoordig is het zelfs zo dat een parttimer niet alleen over zijn contract uren maar over alle gewerkte uren (max 152) pensioen opbouwt
CAO artikel 79 zegt: Met ingang van loonperiode 1 2017 bouwen werknemers pensioen op over
alle loongerechtigde uren tot een maximum van 152 uur per loonperiode.