Auteur Topic: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!  (gelezen 36390 keer)

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 15:04 »

Afgezien van het resultaat uit het verleden,  waar vele beveiligers niet blij mee zijn, is de communicatie van de bonden slecht. Dat is ook doir de bonden erkent, naar nadat er een tijdje beter gecommuniceerd werd, is dat inmiddels weer helemaal terug buj af. Dan kan jjj wel weer gaan zeuren over het gebrek asn steun, maar als je niets aan de achterban verteld, laat staan dat je ze wat vraagt, hoe moeten zij de vakbkonden steunen dan?
 

Ik draai niet in een cirkeltje rond maar doe een oproep in ieders belang om solidair te zijn, alleen op deze manier kan een goed resultaat bereikt worden.

De communicatie van de bonden vindt jij slecht maar iedere vakbond heeft een Facebookpagina, een homepage met het laatste nieuws en een twitteraccount, echter als er geen nieuws is valt er weinig te communiceren. Als er iets te melden is zal dat zeker gebeuren via deze wegen, bovendien kan een ieder zich melden bij een vakbond van zijn/haar keuze en vragen stellen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 15:43 »
Er is geen nieuws? De CAO wordt opeens door alle bedrijven vlekkeloos nageleefd, er komen geen klachten meer bij de bonden binnen, er is al een half jaar lang niet gesproken met werkgever(organisatie)s, er zijn geen kaderbijeenkomsten geweest, geen contact met Syntro, etc, etc. En zelfs als de CAO inmiddels goed door alle bedrijven nageleefd wordt, is dat dan geen nieuws?

De CAO loopt over een paar maanden weer af. Ik mag toch hopen dar de kaderleden en de bestuurders een ieder geval een idee hebben hoe zij de onderhandelingen in willen gaan, en dat zij een poging doen om met de werkgevers om tafel te gaan zitten over de CAO. Of is wellicht de inzet om de CAO wederom een jaar stilzwijgend te verlengen. Daar is ook helemaal niets over te melden?

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 16:00 »
Er is geen nieuws? De CAO wordt opeens door alle bedrijven vlekkeloos nageleefd, er komen geen klachten meer bij de bonden binnen, er is al een half jaar lang niet gesproken met werkgever(organisatie)s, er zijn geen kaderbijeenkomsten geweest, geen contact met Syntro, etc, etc. En zelfs als de CAO inmiddels goed door alle bedrijven nageleefd wordt, is dat dan geen nieuws?

De CAO loopt over een paar maanden weer af. Ik mag toch hopen dar de kaderleden en de bestuurders een ieder geval een idee hebben hoe zij de onderhandelingen in willen gaan, en dat zij een poging doen om met de werkgevers om tafel te gaan zitten over de CAO. Of is wellicht de inzet om de CAO wederom een jaar stilzwijgend te verlengen. Daar is ook helemaal niets over te melden?

Nogmaals de CAO-overtredingen kan men melden bij de vakbonden, ook op de facebookpagina's en daar worden de vragen ook beantwoord. Bij de grote bedrijven wordt dit aangekaart bij de directie tijdens het periodiek overleg. Ik heb geen kennis over lopende CAO-onderhandelingen dus meldt je bij de bonden zou ik zeggen als je hier info over wilt hebben.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 16:21 »
En nogmaals Fred,

Als de vakbonden willen dat de leden actiever worden, zullen zij toch echt zelf een keer de eerste stap moeten gaan zetten. En in plaats van af te gaan wachten dat (niet) leden gaan bellen/mailen/twitteren over de stand van zaken, is het veel makkelijker maar vooral ook veel efficiënter om dat gewoon centraal te doen via de media die jij noemt. Ik kan werkelijk niet geloven dat er al maandenlang helemaal niets te melden is, en zelfs als dat het geval is, dan lijkt mij dat gegeven alleen al reden genoeg om daarover te communiceren.

Op 27 november wordt er geschreven:

"We houden jullie op de hoogte van de reacties die wij nog krijgen."

Moet ik nu dus concluderen, omdat er niets gecommuniceerd is omdat er niets te melden valt, dat er geen reactie van Trigion meer is geweest? En als dat zo is, wil jij mij dan gaan vertellen dat ze gewoon al 6 maanden op een reactie wachten?

Zelfs als er weinig tot niets te melden is, dan moet je volgens mij toch wel in staat zijn om periodiek (bv maandelijks) iets te vertellen? Wanneer een website geen actuele informatie bevat (als was het maar informatie dat er weinig/geen nieuws is), dan bekijkt niemand die website meer. Op het moment dat er wel wat belangrijks gemeld wordt, dan bereik je daar niemand meer mee, en dan kan jij wel blijven roepen dat al die websites en andere media bestaan, maar dan ben je je doel, namelijk het informeren van je achterban. volledig voorbij geschoten.

Zoals ik dus nu al vele jaren roep, op het gebied van communicatie valt er nog veel te verbeteren. Ondanks alle beloftes komt ook daar weinig van terecht. En jij blijft maar roepen dat er niets aan de hand is. Slaap vooral lekker door, als jij werkelijk wilt dat er iets gaat veranderen dan zal jij, en met jou een aantal andere betrokkenen toch echt eens in de spiegel moeten kijken!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 16:34 »
Een voorbeeldje van hoe er gecommuniceerd wordt.

Op 28 april schrijft de Unie:

"Op 13 februari jl. hebben wij een 2e bespreking gevoerd "

Is dit artikel een verslag van de bespreking van 13 februari? Waarom wordt dat dan pas op 28 februari gepubliceerd? En dit was de 2e besrpeking, is er ook gecommuniceerd na de eerste bespreking?

het artikel begint met:

"Wij zijn druk bezig met de toekomst van Werknemers Particuliere Beveiliging werkzaam op Schiphol"


Dat men druk bezig is, dat is natuurlijk goed om te horen. Maar jou stelling, dat wanneer er niets gecommuniceerd wordt, er dan ook niets te melden zal zijn, dat is natuurlijk onzin. Want als jullie in de achterkamertjes "druk bezig" zijn, zonder dar duidelijk te communiceren, of pas na vele maanden, dan is het toch niet verwonderlijk dat er geen steun van de achterban is?

En waar bestaan die "drukke werkzaamheden" dam precies uit, behalve dan de 2 bijeenkomsten die er volgens het artikel zijn geweest bij te wonen? En waarin kunnen de beveiligers van in dit geval Schiphol de bonden dan ondersteunen? En hoe kunnen zij, en dan met name de leden, dan invloed uitoefenen op dit proces? Als je de achterban er niet vanaf het begin bij betrekt, dan is het toch ook  niet verwonderlijk dat diezelfde achterban jullie aan het eind ook niet gaat steunen wanneer er bijvoorbeeld wel acties nodig zijn?

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/27411/de-toekomst-van-beveiligers-werkzaam-op-schiphol
« Laatst bewerkt op: donderdag 1 mei 2014, 16:39 door Planner »

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #35 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 17:08 »
Je stelt een vraag waar je van weet dat ik het antwoord niet heb. Waarom meldt je je niet bij de Unie en stel de vragen die je hier op het forum stelt. Daar zijn de antwoorden te krijgen. En waarom worden altijd de publicaties van de Unie vermeld en niet die van FNV en CNV. Deze bonden zijn ook betrokken bij bij het onderhandelingsproces en niet alleen de Unie.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #36 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 17:50 »
Fred,

Jij kiest er zelf voor om aan deze discussie mee te doen. En zoals gewoon verdedig jij daarbij het doen en (vooral het) laten (in het bijzonder de communicatie) van de vakbond met het welbekende verwijt naar de achterban.

Jij bent inderdaad geen kaderlid (meer), maar in jou tijd, nog niet zo lang geleden, was de communicatie naar de achterban net zo slecht als nu. Dat jij daar nu niet meer op aangesproken wenst te worden is prima, maar ook toen jij daar nog wel (mede) verantwoordelijk voor was, wilde jij daar ook niet op aangesproken worden, en reageerde jij, net als nu nog steeds, als door een wesp gestoken. Dus (nog) wel of geen kaderlid, jij weet als geen ander hoe het gaat!

Wat mij overigens verbaast is dat jij, sinds jij kaderlid af bent, kennelijk geen enkel contact daar meer hebt. De interesse is dan wel heel snel verdwenen, terwijl jij hier toch doet voorkomen alsof het je nog wel allemaal interesseert. En ja, natuurlijk kan ik het gaan vragen bij de vakbond(en), maar dan weet ik het, maar verder niemand dus dan kan je er ook moeilijk over discussiëren. Ik verwacht van een vakbond dat deze zijn achterban uit zichzelf informeert over zaken die een grote groep aangaan, maar kennelijk is dat in jouw ogen een rare gedachte....

En dat ik het hier alleen (of voornamelijk) over de Unie heb, ook daar weet jij allang het antwoord op, dat heb ik al vaker uitgelegd.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #37 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 18:10 »
Fred,

Jij kiest er zelf voor om aan deze discussie mee te doen. En zoals gewoon verdedig jij daarbij het doen en (vooral het) laten (in het bijzonder de communicatie) van de vakbond met het welbekende verwijt naar de achterban.

Jij bent inderdaad geen kaderlid (meer), maar in jou tijd, nog niet zo lang geleden, was de communicatie naar de achterban net zo slecht als nu. Dat jij daar nu niet meer op aangesproken wenst te worden is prima, maar ook toen jij daar nog wel (mede) verantwoordelijk voor was, wilde jij daar ook niet op aangesproken worden, en reageerde jij, net als nu nog steeds, als door een wesp gestoken. Dus (nog) wel of geen kaderlid, jij weet als geen ander hoe het gaat!

Wat mij overigens verbaast is dat jij, sinds jij kaderlid af bent, kennelijk geen enkel contact daar meer hebt. De interesse is dan wel heel snel verdwenen, terwijl jij hier toch doet voorkomen alsof het je nog wel allemaal interesseert. En ja, natuurlijk kan ik het gaan vragen bij de vakbond(en), maar dan weet ik het, maar verder niemand dus dan kan je er ook moeilijk over discussiëren. Ik verwacht van een vakbond dat deze zijn achterban uit zichzelf informeert over zaken die een grote groep aangaan, maar kennelijk is dat in jouw ogen een rare gedachte....

En dat ik het hier alleen (of voornamelijk) over de Unie heb, ook daar weet jij allang het antwoord op, dat heb ik al vaker uitgelegd.

Het staat een ieder vrij om aan welke discussie dan ook, waarbij we overigens weer behoorlijk off-topic zijn, mee te doen, het draait op dit forum niet alleen om jou en mij. We leven in een vrij land en ieder heeft het recht zijn mening te geven. Ik heb echt nog wel contact met de vakbond en zodra er iets belangrijks te melden is zal dat ook gebeuren.
Soms is het beter om de weg van de stille diplomatie te bewandelen en eerst het wederzijds vertrouwen te herstellen voordat er informatie naar buiten gebracht wordt. En maak nu niet direct hieruit op dat er in stilte aan een akkoord gewerkt wordt, want dit is slechts een voorbeeld.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 19:24 »
Jij mag van mij aan elke discussie mee doen. Het probleem is alleen dat het nooit tot een echte discussie komt....

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #39 Gepost op: vrijdag 2 mei 2014, 09:40 »
Met onderhandelingen zijn ze in elk geval nog niet bezig. Dat begreep ik na wat communicatie via de mail.

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 2 mei 2014, 09:41 »
Dat vakbonden er zijn voor de werknemers is een allang achterhaald idee die er nog steeds heerst bij de werknemers. Die bij de vakbonden zitten er alleen voor eigenbelang kijk alleen maar naar Wim Kok, Dijkstra, Rottenberg de grootste schreeuwers voor verbeteringen van werknemers maar wie zijn er beter van geworden hun zelf en de werkgevers.
Het zijn juist de bonden die ervoor verantwoordelijk voor zijn dat cao's zo zijn uitgeknepen en dat er zoveel banen naar oproepcontracten zijn omgezet daar allerlei mazen in de cao's.
Waar zijn ze nu de kosten met meer dan 10% stijgen en de lonen alleen maar slechter worden.
Ik ben er ook mee gestopt om lid te worden van een bond die niks betekent, had een arbeidsverschil die hoog opliep was nog lid dacht laat ik de bond eens inschakelen alle papieren daar naar toe gebracht en nooit meer iets van ze vernomen, toen ik het lidmaatschap opzegde belde ze op waarom toen ik het uitlegde zouden ze terug bellen het is nu 5 jaar geleden en ze moeten nog terugbellen. Ondertussen had ik een rechtsbijstandverzekering die aangeschreven en diezelfde papieren gebracht en binnen 2 jaar was de boel opgelost incl. Advocaat. Mijn advies bonden schrappen en verzeker jezelf maar werkt veel beter.
En over arbeids afspraken laat die maken door een rechter en niet door een bond van zelfverrijking

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 2 mei 2014, 20:29 »
Met onderhandelingen zijn ze in elk geval nog niet bezig. Dat begreep ik na wat communicatie via de mail.

Tja, en zolang de werknemers in deze branche dat blijven accepteren kan het nog wel even duren voor er weer een CAO is, laat staan dat er een verbeterde CAO komt, of in ieder geval een loonsverhoging.

De bonden willen echt wel, het zijn alleen de werknemers die hen daarin moeten ondersteunen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 2 mei 2014, 20:33 »
Mijn advies bonden schrappen en verzeker jezelf maar werkt veel beter.

En die verzekering onderhandeld ook over jouw arbeidsvoorwaarden?

En over arbeids afspraken laat die maken door een rechter en niet door een bond van zelfverrijking

Of dit een goed of slecht idee is laat ik in het midden. Ik ben alleen benieuwd welke actie(s) jij gaat ondernemen om dit te bereiken? Totdat de politiek anders beslist zijn het vooralsnog de vakbonden die CAO's afsluiten....

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 2 mei 2014, 23:19 »
En die verzekering onderhandeld ook over jouw arbeidsvoorwaarden?

Of dit een goed of slecht idee is laat ik in het midden. Ik ben alleen benieuwd welke actie(s) jij gaat ondernemen om dit te bereiken? Totdat de politiek anders beslist zijn het vooralsnog de vakbonden die CAO's afsluiten....

Dat niet maar dat doen de bonden ook niet ze zeggen minimaal 4% werkgevers zeggen 0,1% en de bonden zeggen oké

De bonden zijn alleen ja knikkers

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Oud NVD-ers toch al hun pluspunten kwijt !!!
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 2 mei 2014, 23:57 »
Dat niet maar dat doen de bonden ook niet ze zeggen minimaal 4% werkgevers zeggen 0,1% en de bonden zeggen oké

De bonden zijn alleen ja knikkers

Als dat zo was hadden we vorig jaar september een nieuwe CAO gehad....
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.