Auteur Topic: Chubb Guardall PX34  (gelezen 2981 keer)

Weerstand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Chubb Guardall PX34
« Gepost op: vrijdag 18 december 2020, 13:48 »
Ons nieuwe huis is voorzien van een Chubb alarminstalatie. Als ik een geldige gebruikerscode intoets krijg ik de melding "buitten gebruik gesteld" :-[. Het ding is uit 2003 en wordt niet meer ondersteund.

Natuurlijk superleuk hobbyproject :laugh: om de installatie weer in gebruik te stellen en aan te passen met extra zone's. Op grond van de hoofdprintplaat is af te leiden dat het om een Guardall PQ34 centrale gaat.

Zie de foto: https://1drv.ms/u/s!Al1l8THMYwhNgZNk8xwBeLHWUlHcuw?e=xuiaL3

In de installateurshandleiding (van de via Internet https://1drv.ms/b/s!Al1l8THMYwhNgZNmXG72NAgUDDJRdQ?e=aa94Ll), lees ik op bladzijde 23 hoe ik de installateurscode kan resetten, zodat er ik mee aan de slag kan.

Zie de schermafdruk: https://1drv.ms/u/s!Al1l8THMYwhNgZNlKshhllBZcU6ToQ?e=cGxus7

230 Volt en accu dagenlang losgekoppeld, Doorverbinding van LK4 is snel gedaan. Daarna 230 V erop en na  tijd/datum doorverbinding verwijderd. 07890 ingetoetst en.... melding "onjuiste pincode"  >:(.

Wat doe ik verkeerd?

Gebruik Chubb een andere (firmware en) installateurscode? Zo ja wat is dan de installeteurscode?

Is er nog een andere manier om de pincodes te resetten in het ding weer in bedrijf te stellen of betekent dit dat er niets anders opzit dat de centrale we te gooien?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 december 2020, 13:58 door Weerstand »

pvd75

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Chubb Fire & Security
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 19 december 2020, 19:03 »
Spanning eraf en erop dan code 134050


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weerstand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #2 Gepost op: zondag 20 december 2020, 17:28 »
Bedankt PvD75 :)

Ik kan nu met deze pincode toegang krijgen tot de menu's. Echter als ik uitlog werkt die code niet meer ("onjuiste pin") :-[.

Daarna procedure herhaald maar via Menu 00 - opstartwaarden "4=Monteur PIN" lukt het helaas niet de monteur pin terug te zetten. "geen bevoegdheden" ???. Die foutmelding krijg ik ook bij Menu Code 06 - "PIN (monteur PIN wijzigingen)".

Heb zelfs geen bevoegdheden om het logboek in te zien :-X.

Is de pin die jij gaf er eentje met beperkte rechten (dus niet de installateurscode) of wat doe ik verkeerd?



pvd75

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Chubb Fire & Security
Chubb Guardall PX34
« Reactie #3 Gepost op: zondag 20 december 2020, 19:06 »
Paneel heeft aangepaste firmware.

Chubb werkt met “pin van de dag” dus code is iedere dag anders! Alleen als je het paneel spanningsloos maakt en opnieuw opstart komt die iedere keer terug met dezelfde datum en dan kan je met die code erin. Zodra datum weer goed staat heb je de “pin van de dag” nodig. Code heeft verder alle rechten en is de installateurscode.

Op het moment dat dat je uitgelogd bent moet je eerst via een gebruikerscode naar menu “05 monteur” gaan en dan kun je weer met installateurscode inloggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: zondag 20 december 2020, 19:08 door pvd75 »

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #4 Gepost op: maandag 21 december 2020, 15:06 »
Paneel heeft aangepaste firmware.

Chubb werkt met “pin van de dag” dus code is iedere dag anders! Alleen als je het paneel spanningsloos maakt en opnieuw opstart komt die iedere keer terug met dezelfde datum en dan kan je met die code erin. Zodra datum weer goed staat heb je de “pin van de dag” nodig. Code heeft verder alle rechten en is de installateurscode.

Deze code 134050 werkt alleen wanneer de centrale met datum 7 september 1992 opstart. een dat later is dat alweer een andere installateurscode.

pvd75

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Chubb Fire & Security
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #5 Gepost op: maandag 21 december 2020, 15:15 »
Dat staat er toch ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weerstand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #6 Gepost op: maandag 21 december 2020, 20:16 »
Bedankt PvD75,

Ja, het is inderdaad zoals je schrijft. Het eerste wat ik gedaan had is meteen de datum tijd veranderen, zodat de logboek klopt. Nu snap ik het, dat moet je dus juist niet doen  ;D. Zonder datum/tijd te veranderen kan ik nu wel opnieuw inloggen.

Na menu 00, 1=programmering gedaan, waarmee de programmering naar fabrieksinstellingen is teruggebracht en daarmee nu ook de pincode van gebruiker 02. De default gebruikspincode blijkt helaas ook niet zoals in de gebruiksaanwijzing van guardall want op pin 1234 krijg ik "onjuiste pin". Wat is de default pin van gebruiker 02?

pvd75

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Chubb Fire & Security
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #7 Gepost op: maandag 21 december 2020, 20:19 »
Gebruiker 02 = pin 0202
Gebruiker 03 = pin 0303 enz.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weerstand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Chubb Guardall PX34
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 1 januari 2021, 19:24 »
Pvd75,

Bedankt voor je support. Het is gelukt :)