Auteur Topic: Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?  (gelezen 6988 keer)

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?
« Gepost op: maandag 22 augustus 2011, 19:08 »
Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?

Aangezien ik leergierig ben heb ik de volgende vraag.
Als medewerker in loondienst denk je er eigenlijk nooit over na maar wat kost 1 auto per 4 weken gerekend zonder personeelskosten dus echt de basisprijs als ik het goed omschrijf.

Uiteraard zal het er aan liggen of je in een VW Polo of Caddy rijdt of welk merk dan ook maar ik ben hier wel benieuwd naar.
Dus als iemand mij enig inzicht kan geven dan zou ik dat fijn vinden.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 13:10 »
Je kunt er een kosten bate analyse op los laten.
Het heeft veel te maken met je bedrijfsstrategie, wil je klein beginnen, soort zzp-er of zijn je plannen om binnen een tijdsbalk uitgebreider te worden.
Een boekhouder kan je er veel over vertellen, wat hij waarschijnlijk wel gaat vragen is naar je markt onderzoek.
Grof weg is er vraag naar je dienstverlening en wie zijn je concurrenten. (en wat vragen die)

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 23:07 »
Een boekhouder kan je er veel over vertellen, wat hij waarschijnlijk wel gaat vragen is naar je markt onderzoek.

Een boekhouder die gaat vragen naar een marktonderzoek? Ik ben ze nog niet tegengekomen....

Grof weg is er vraag naar je dienstverlening en wie zijn je concurrenten. (en wat vragen die)

En het is dus veel interessanter om te bepalen wat jouw prijs moet zijn om uit de kosten te komen en ook nog winst te maken. Als je dat weet is het aardig om dat te gaan vergelijken met de concurrentie. Kom je (veel) hoger uit (en dat is als je alles goed op een rijtje heb gezet helemaal niet zo onrealistisch, omdat de tarieven in deze branche belachelijk laag zijn!), dan moet je maar eens heel goed nadenken of je daar wel aan mee wilt doen. Want als je ook in die prijzenslag mee gaat doen is het nog maar de vraag of je daar wel voldoende aan over houdt.

Of je moet een goed verhaal hebben waarom je duurder bent als de concurentie, maar daar zijn helaas weinig klanten van onder de indruk leert de ervaring, zeker als jij als starter zonder referenties net komt kijken....

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 00:06 »
Een boekhouder kan je er veel over vertellen, wat hij waarschijnlijk wel gaat vragen is naar je markt onderzoek.

Een boekhouder die gaat vragen naar een marktonderzoek? Ik ben ze nog niet tegengekomen....

.........maar dat zegt op zich ook niet veel, dat jij ze nog niet bent tegen gekomen. Boekhouders of accountants zijn zeker wel bekend met dit soort gegevens.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 00:26 »
Je kunt er een kosten bate analyse op los laten.
Ik begrijp wat je bedoelt alleen heb ik nou net van dit stuk geen kaas gegeten.
Het lijkt me begrijpelijk dat je o.a. met Verzekering en brandstof kosten te maken hebt en
misschien kilometerkosten maar daar houdt het bij ook op als ik hiermee in de goede richting zit.
Mocht iemand een overzicht hebben waarmee je rekening moet houden dan stel ik dat natuurlijk op prijs.

Het heeft veel te maken met je bedrijfsstrategie, wil je klein beginnen, soort zzp-er of zijn je
plannen om binnen een tijdsbalk uitgebreider te worden.
Ben daar met mezelf nog in overleg. Niet als zzp-er in ieder geval.
Je zal altijd klein moeten beginnen want het lijkt me heel sterk dat je als je nieuweling op de markt
gelijk groot kan starten. Of er moet iets heel moois op je pad komen natuurlijk.
Of je moet met iets komen na een onderzoek gedaan te hebben waarvan men zegt daar zien wij wel wat in.
Maar zeker wel op een verantwoorde manier te groeien.

Een boekhouder kan je er veel over vertellen, wat hij waarschijnlijk wel gaat vragen is naar je markt onderzoek.
Grof weg is er vraag naar je dienstverlening en wie zijn je concurrenten. (en wat vragen die)
Of een boekhouder over dit onderwerp iets kan vertellen lijkt me ook afhankelijk of hij beveiligingsbedrijven
als klant heeft lijkt me.
De vraag of er vraag is naar de dienstverlening die je wilt aanbieden kan je proberen te achterhalen
door er een enquete over te houden onder het geen waar jij je wilt gaan plaatsen.
Op die manier weet je ook wie je concurenten zijn en je kan er al dan niet met hulp van anderen offerte's
aanvragen waardoor je inzicht krijgt over de tarieven.
Of jij je tarieven daaraan moet aanpassen is vers 2 natuurlijk en afhankelijk van diverse factoren.
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 augustus 2011, 00:42 door enrico1972 »
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance wat kost 1 auto exclusief personeelskosten?
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 00:42 »
En het is dus veel interessanter om te bepalen wat jouw prijs moet zijn om uit de kosten te komen
en ook nog winst te maken.
Als je dat weet is het aardig om dat te gaan vergelijken met de concurrentie.
Helaas heb ik wat dit aangaat dus geen directie ervaring. Tips zijn altijd welkom uiteraard.
Als onderneming lijkt het mij niet meer dan logisch dat je winst wil maken anders kan je er beter niet
aan beginnen.

De tarieven van de concurent kunnen nooit de doorslag geven maar je kan er wel een aardig
inzicht door krijgen van wat men minimaal en maximaal rekent en als dan uit je eigenberekening
blijkt dat je er zwaar overheen zou moeten gaan dan zou dat wel een teken kunnen zijn natuurlijk.
Of een ander zit veel te laag of jij zit te hoog maar er moet een oorzaak te achterhalen zijn lijkt mij.

Kom je (veel) hoger uit (en dat is als je alles goed op een rijtje heb gezet helemaal niet zo onrealistisch,
omdat de tarieven in deze branche belachelijk laag zijn!), dan moet je maar eens heel goed nadenken
of je daar wel aan mee wilt doen.
Want als je ook in die prijzenslag mee gaat doen is het nog maar de vraag of je daar wel voldoende
aan over houdt.
Dat er bedrijven zijn maar ook zeker zzp-ers die de markt verzieken dat is 1 ding wat duidelijk is.
En ook de grote jongens kunnen er soms wat van.
Daar moet je nooit aan mee willen doen dan moet je er in mijn ogen gewoon niet aan beginnen.
Of het invoeren van minimum tarieven zou helpen weet ik niet maar ik denk dat daar nooit draagvlak
voor gevonden zal worden.

Of je moet een goed verhaal hebben waarom je duurder bent als de concurentie, maar daar zijn
helaas weinig klanten van onder de indruk leert de ervaring, zeker als jij als starter zonder
referenties net komt kijken....
Een goed verhaal moet je altijd hebben in mijn ogen maar nog belangrijker is een eerlijk verhaal.
Kan je iets niet waarmaken beloof het dan ook niet. Doe wat je zeg en zeg wat je doet.
Natuurlijk kan je het als starter moeilijk hebben maar je moet nooit te positief zijn denk ik.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.