Auteur Topic: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren  (gelezen 3399 keer)

Niels Jansen

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Gepost op: donderdag 25 oktober 2018, 11:03 »
Hallo, ik het het rooster ontvangen met daar in de tijdvakken, ik zou 17 diensten moeten werken om aan mijn uren te komen, contract 137 uur. Tijdens de laatste update heeft men er een tijdvak op zondag verwijderd. daardoor krijg ik nu mun uren. het vreemde is dat er op die genoemde dag daar inhuur voor wordt neer gezet??? kan dat zo maar...inhuur er neer zetten en willens en wetend de vaste mensen op minuren geven......( of zou het al vast iets zijn voor de feestdagen een backup, gelukkig heb ik een vast model)  graag jullie reactive Niels

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 26 oktober 2018, 11:38 »
Toch weer een dagje vrij en blijkbaar kan het uit om in te huren.Werk je voor het bedrijf met de 3 balletjes?

Niels Jansen

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Reactie #2 Gepost op: zondag 28 oktober 2018, 10:52 »
Ja klopt bij de drie balletjes. lijkt wel of het bekend is?

Niels Jansen

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Reactie #3 Gepost op: zondag 28 oktober 2018, 10:53 »
Ja Jur, je geeft aan een vrije dag. ja klopt, maar ik wel het rooster aangehouden. en toen niet vrij...maar die dag worden min uren....

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Reactie #4 Gepost op: maandag 29 oktober 2018, 09:53 »
Dat probleem heeft ieder bedrijf wel met de minuren,wie dat bedacht heeft. je bent voor de werkgever flexibel ,maar je kunt op zo,n tijdvak niets plannen voor privezaken en dan ben je ineens vrij die dag.Het schijnt dat  personeel moeilijk vast te houden is met kleine contracten en daarom worden er meeruren gecreerd voor vaste mensen met hoge contracten.

Martos

  • Gast
Re: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 8 november 2018, 05:42 »
Dat gebeurt bij elk beveiligingsbedrijf door de planningsafspraken in de cao. Het rooster en dus ook het priveleven ligt in handen van de planning. Als je een goeie planner hebt let die op het aantal uren. Veel planners zien de bomen door het bos niet door deze manier van plannen en daarom gaat er (te)veeeeeel fout. In het nieuwe cao wordt hieraan 'gewerkt'. Wachtende op de cao tekst die nog moet komen zal hier meer duidelijkheid over gegeven moeten worden.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvak verwijden daardoor nu min uren
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 8 november 2018, 12:54 »
Dat gebeurt bij elk beveiligingsbedrijf door de planningsafspraken in de cao. Het rooster en dus ook het priveleven ligt in handen van de planning.

Ik vind dit niet echt een juiste voorstelling van zaken. Dat een rooster in handen ligt van de planning lijkt mij vrij logisch, waar zou dat anders moeten liggen? Dat werknemer (meer) invloed willen (en wellicht moeten) hebben op hun rooster dat doet daar niets aan af. Maar dat je hele prive leven in handen ligt van de planning dat klinkt heel dramatisch maar is zeker niet waar. Tenzij een planner maar gewoon wat doet, en een werknemer geen nee durft ze zeggen, maar ja, dat los je niet op door een andere roostersystematiek, want daar zal een dergelijke planner zich ook niet aan houden.

Dat is dus precies wat ik een aantal jaar geleden ook heb aangegeven. Ook toen moest er zo nodig een nieuwe roostersystematiek komen, omdat er een aantal planners/bedrijven zich niet aan de regels hielden. Ook toen heb ik dus al aangegeven, dat een nieuwe roostersystematiek dat probleem niet oplost....

Als je een goeie planner hebt let die op het aantal uren. Veel planners zien de bomen door het bos niet door deze manier van plannen en daarom gaat er (te)veeeeeel fout.

Wat gaat hier 'fout' dan?

In het de nieuwe cao wordt hieraan 'gewerkt'.

Ze gaan hier de komende maanden over praten. Garantie dat het beter wordt is er niet. Wat is namelijk de definitie van 'beter'?

Wachtende op de cao tekst die nog moet komen zal hier meer duidelijkheid over gegeven moeten worden.

Ik denk dat je voorlopig op dit punt geen duidelijkheid zal krijgen in de nieuw CAO tekst.