Auteur Topic: Aankoopadvies Alarmsysteem  (gelezen 11109 keer)

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Aankoopadvies Alarmsysteem
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 19 augustus 2017, 22:44 »
Pietje Puk lees nou even goed wat de TS schrijft. Hij heeft het over een nieuwe twee onder 1 kap woning en geeft z'n wensenlijst. Vervolgens worden er in het topic reeds adviezen gegeven. Het enige wat ik doe is TS een tip geven naar aanleiding van de reacties dat een professioneel alarmsysteem wel degelijk mogelijk is voor het budget waar nog wat rek in zat.

Op het moment dat wij als Secures daadwerkelijk een alarmsysteem zouden installeren zullen we uiteraard alle regels, adviezen en documenten als gecertificeerd bedrijf naleven.

Jouw reactie is eerder bedoeld om het VEB of Secures in een kwaad daglicht te stellen. Pietje Puk was vroeger Norman toch? Waarom als je reageert als een professional doe je geheimzinnig over je identiteit?

De reacties op dit forum zijn soms zo overtrokken en overbodig, zo van kijk mij een hoe goed ik het allemaal weet en mijn product is het beste en de rest is allemaal troep. Zoals je zegt de nadelen van draadloos over jammen van het radiosignaal. Kom zeg ik weet niet wat jij gebruikt voor draadloos, maar het systeem wat wij installeren geeft in zo'n geval een sabotage melding.

Onze klanten worden altijd duidelijk geïnformeerd over alle risico's (organisatorisch, bouwkundig, electronisch en reactie)

Je reactie over de webshop gaat nergens over. Er zijn genoeg klanten die met een beetje hulp heel goed zelf in staat zijn om een E maatregel toe te passen. Zij willen helemaal geen PVE, beveiligingsplan, certificaat of wat dan ook. Of sterker nog die hebben reeds meerdere beveiligingsbedrijven over de vloer gehad en weten precies wat ze nodig hebben. En uiteraard kunnen we over geheel hierboven weer ellenlange discussies voeren. Indien die behoefte er is nodig ik je graag uit onder het genot van een bakje koffie in onze showroom in Heemskerk. Wie weet kunnen we nog wat voor elkaar betekenen want op zich denken we niet zo verschillend wat betreft beveiligen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

wicked-Game

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aankoopadvies Alarmsysteem
« Reactie #16 Gepost op: maandag 21 augustus 2017, 08:14 »
1x in de zoveel tijd komt deze discussie weer langs en dat zal vast niet de laatste keer zijn denk ik...

In dit geval kan ik me niet vinden in de mening van Pietje Puk, Wicked-Game heeft in zijn eerste post duidelijk aangegeven wat zijn wensen zijn en heeft ook netjes een plattegrond bijgevoegd om zich aan de hand van deze informatie te laten informeren.

In het verleden hebben we genoeg mensen gezien die zich hier even aanmelden en hopen dat ze met 1 zin aan informatie zich uitgebreid laten informeren, de apparatuur tegen een leuke korting aan kunnen schaffen én hulp krijgen bij de installatie. In deze categorie valt Wicked-Game in ieder geval niet!

Er zijn ook mensen die graag voor wat extra zekerheid graag een alarmsysteem in huis willen en dan is het als je het mij vraagt een beetje overkill om naar een gecertificeerd bedrijf te gaan en het hele circus van een risico-analyse, beveiligingsplan enz. in gang te zetten.

Ik zelf ben zoals meerdere mensen hier een monteur die onder andere inbraaksignaleringssystemen aanlegt. Thuis heb ik puur voor een beetje een extra gevoel van veiligheid een inbraaksignaleringssysteem geïnstalleerd, moet ik hier dan ook een risico-analyse enz. (laten) doen??

Wicked-Game klopt hier aan op een forum en ik denk dat ieder weldenkend persoon zelf ook wel in kan schatten dat je via een forum niet hetzelfde uitgebreide advies krijgt als wanneer je naar een beveiligingsbedrijf gaat.

@Wicked-Game en Pietje Puk: Dit is verder niks persoonlijks tegen jullie, ik gebruik alleen jullie namen even omdat deze in dit topic voorkomen als degene die het topic geopend heeft en degene die over de manier van adviseren valt.

Geen probleem ;)

Blijkbaar wekken dergelijke vragen toch best wel wat discussie op. Ben ondertussen al wel wat opgeschoten met informatie/kosten en mogelijkheden. En het is mij ook duidelijk geworden dat mijn budget opgeschroefd moet worden.

Tot nu toe ben ik erg gecharmeerd geraakt van Jablotron, qua informatie en keuzes en mogelijkheden voldoet dat systeem aan wensen en eisen. Qua aanschaf is de Jablotron het dubbele dan ik in eerste instantie voor ogen had. Dus zal hiervoor sowieso in beraad moeten. Want naast alarm, moet er nog een tuin gefixed worden, babykamer geregeld worden en nog een vakantie....

2017 is wat dat betreft ons jaar van de uitgaven.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Aankoopadvies Alarmsysteem
« Reactie #17 Gepost op: maandag 21 augustus 2017, 09:35 »
En laat dat nou net een merk zijn waar de meeste serieuze installateurs nou net niet voor kiezen... wij kennen het merk door en door en weten dan ook wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.

Ik heb eventueel nog wel demo materiaal liggen met 5 jaar garantie voor een leuk prijsje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

wicked-Game

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aankoopadvies Alarmsysteem
« Reactie #18 Gepost op: maandag 21 augustus 2017, 10:36 »
En laat dat nou net een merk zijn waar de meeste serieuze installateurs nou net niet voor kiezen... wij kennen het merk door en door en weten dan ook wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.

Ik heb eventueel nog wel demo materiaal liggen met 5 jaar garantie voor een leuk prijsje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bepaalde reden voor dat men het niet kiest? Of wat zou de beperkingen zijn?

Ook nog even een algemene vraag.

Stel je gebruikt 2x PIR in de woonkamer, is dan het gebruik van deur magneten dan noodzakelijk? Nu zie ik bij de offertes dat beiden worden gehanteerd in de woonkamer.

« Laatst bewerkt op: maandag 21 augustus 2017, 10:41 door wicked-Game »

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Aankoopadvies Alarmsysteem
« Reactie #19 Gepost op: maandag 21 augustus 2017, 13:11 »
Ja daar hebben ze wel redenen voor, maar is nou niet om hier op het forum te bespreken. De beperkingen zitten vooral in de mogelijkheden van programmeren. Zo kun je bijvoorbeeld bij een deelbeveiliging een pir als volgzone niet de inlooptimer laten starten. Bij Jablotron doet een detector mee of hij doet niet mee. Bij een Texecom centrale kun je zelfs drie type deelbeveiligingen maken binnen een partitie. En zo zijn er nog veel meer dingen wat betreft programmering.

Een magneet doet niets meer en minder dan openstand detectie. Bij een schilbeveiliging worden magneten wel op de deuren/ramen geplaatst. Je kunt dan de buitenschil op alarm zetten en vrij in huis rondlopen.

Is het noodzakelijk, dat niet. Uiteraard hoe meer detectiepunten hoe beter.

Op de entree deur is noodzakelijk om de inlooptimer te starten en indien de centrale in de meterkast is geplaatst op een afsluitbare meterkast deur.

Als ik het zo zie de plattegrond op de telefoon kun je 1 PIR entree, 1 PIR woonkamer, 1 PIR overloop, 1 PIR garage. 1 MC entree, 1 MC meterkast, sirene en flitser.

Zodra er weer budget is kun je eventueel verder uitbreiden met extra PIR woonkamer, MC, rookmelders, koolmonoxidemelders.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging