Auteur Topic: Galaxy Flex 3  (gelezen 4082 keer)

Security95

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy Flex 3
« Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 10:40 »
Hallo allemaal,
In mijn bezit heb ik al een paar weken een centrale van Honeywell Galaxy Flex3-50. om te beginnen heb ik 4 draadloze pirs erbij en 2 ervan zijn goed ingeleerd, het seriel nummer is ook wel weer vinden via het menu. Op een of ander manier heeft een pir met inleren meerdere zones gepakt. Mijn vraag is! ik wou met een schone systeem beginnen en hoe moet ik het doen. heb al geprobeerd met zone 1 naar OV door te verbinden maar op een of ander manier lukt het mij niet. Graag had ik van U advies.
M.v.g André

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 11:57 »
Blijkbaar geen installateurs-handleiding erbij gekregen anders had je het toch echt kunnen vinden.

Het gene wat je doet met zone 1 doorverbinden naar 0v is voor de Galaxy G2 en daarmee breng je niet het systeem naar default maar enkel installateurs en manager code.


Wat je moet doen is 1 minuut moeite doen op Google met het zoeken naar bv installatie handleiding Galaxy Flex 3, maakt het voor de rest van je programmeringen ook wat makkelijker.

Ik zal je op weg brengen:

Citaat
Koude start [51.17.4]
Met deze optie kunt u alle instellingen terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 3 januari 2019, 12:01 door Atomic »

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 12:14 »
Blijkbaar geen installateurs-handleiding erbij gekregen anders had je het toch echt kunnen vinden.

Het gene wat je doet met zone 1 doorverbinden naar 0v is voor oa de Galaxy G2 en daarmee breng je niet het systeem naar default maar enkel installateurs en manager code.


Wat je moet doen is 1 minuut moeite doen op Google met het zoeken naar bv installatie handleiding Galaxy Flex 3, maakt het voor de rest van je programmeringen ook wat makkelijker.

Ik zal je op weg brengen:

Security95

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 13:40 »

Jawel heb er een boek bij van 255 bladzijden. Had al gezien van de koude start maar durfde het niet aan.
wat mij het om gaat is dat de serienummers van de melders eruit moeten en dat staat niet in het boek.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 14:23 »
In het menu van het serie nummer staan en toets B of * gebruiken (weet niet zo uit mijn hoofd, maar denk B)

Maar staat zeker wel in de handleiding.


basje

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: technicus beveiliging installaties
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 3 januari 2019, 18:07 »
Ik zou persoonlijk niet voor koude start gaan.
Waarom zou je hele centrale opnieuw programmeren als er alleen een zone verkeerd is ingeleerd.

Ik zou persoonlijk bij elke zone het RF nummer verwijderen en dan pas elke zone opnieuw inleren.
*toets bij inleren  en dan sabotage maken op het draadloos component.
Zie handleiding programmeren zones RF zones.

Security95

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 5 januari 2019, 08:37 »
Ik zou persoonlijk niet voor koude start gaan.
Waarom zou je hele centrale opnieuw programmeren als er alleen een zone verkeerd is ingeleerd.

Ik zou persoonlijk bij elke zone het RF nummer verwijderen en dan pas elke zone opnieuw inleren.
*toets bij inleren  en dan sabotage maken op het draadloos component.
Zie handleiding programmeren zones RF zones.
Dankjewel allemaal het probleem is opgelost.

iemand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy Flex 3
« Reactie #7 Gepost op: maandag 14 januari 2019, 13:37 »
Blijkbaar geen installateurs-handleiding erbij gekregen anders had je het toch echt kunnen vinden.

Het gene wat je doet met zone 1 doorverbinden naar 0v is voor de Galaxy G2 en daarmee breng je niet het systeem naar default maar enkel installateurs en manager code.


Wat je moet doen is 1 minuut moeite doen op Google met het zoeken naar bv installatie handleiding Galaxy Flex 3, maakt het voor de rest van je programmeringen ook wat makkelijker.

Ik zal je op weg brengen:
ter info, geldt ook voor de flex.