Auteur Topic: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.  (gelezen 7939 keer)

Veiligheidsz. Rijksmuseum

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • VEILIGHEIDSZAKEN RIJKSMUSEUM
    • Bekijk profiel
Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Gepost op: woensdag 7 september 2011, 17:05 »
Het Rijksmuseum is een instelling voor kunst en geschiedenis die zich ten doel stelt zowel een representatief overzicht van Nederlandse kunst en geschiedenis vanaf de middeleeuwen als ook belangrijke aspecten van Europese en Aziatische kunst te tonen voor het nationale en internationale publiek. Het is de missie van het Rijksmuseum zodanig met de collecties om te gaan dat velen zich bewust zijn van de uitzonderlijke betekenis van deze nationale schatkamer en om voorwerpen van oude kunst en geschiedenis betekenis te geven in het heden.

De afdeling Veiligheidszaken zoekt voor uitbreiding van het team een

Teamleider Veiligheidszaken (m/v)
36 uur per week

Functie
De Teamleider coördineert de beveiligingswerkzaamheden van de toegewezen museumpanden en percelen conform de gestelde richtlijnen en procedures.  De Teamleider werkt in een roulerend rooster op basis van gemiddeld 36 uur per week.

De voornaamste werkzaamheden zijn   
- Het leidinggeven aan (senior)surveillancemedewerkers;
- Het mede zorg dragen voor een adequate bezetting;
- Het volgens geldende richtlijnen en procedures uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van bewaking en     
  beveiliging en veiligheid;
- Het behartigen van de personele aangelegenheden;
- Het uitvoeren van voorgeschreven taken in geval van calamiteiten;
- Het deelnemen aan projectmatige activiteiten.

Vereisten
- minimaal MBO Coördinator Beveiliger III of gelijkwaardig beveiligingsdiploma (SVPB normen);
- diploma BHV en ploegleider BHV of bereid zijn dit te halen;
- aantoonbare leidinggevende capaciteiten;
- woonachtig in een straal van 40 km om Amsterdam;
- stressbestendig;
- goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- proactieve en kritische houding;
- oplossingsgerichte instelling;
- representatief en in bezit van een goede fysieke gesteldheid.

Gelet op de huidige samenstelling van het team, worden dames van harte uitgenodigd te solliciteren op deze functie.

Arbeidsvoorwaarden
Het Rijksmuseum valt onder de CAO Verzelfstandigde Rijksmusea. Het salaris is afhankelijk van de opleiding en ervaring en wordt ten hoogste gewaardeerd in schaal 7, maximaal € 2.702,- bruto per maand voor een fulltime dienstverband van
36 uur per week.

Aanstelling geschiedt voor de duur van één jaar, waarna in beginsel verlenging kan plaatsvinden voor tweemaal één jaar. Vervolgens zal – bij ongewijzigde bedrijfsomstandigheden en goed functioneren – het dienstverband worden omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.


Inlichtingen
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Pieter de Vries, Adjunct hoofd Veiligheidszaken telefoon 020-674 7440. 

Sollicitaties
Voor vragen m.b.t. de sollicitatieprocedure kunt u zich wenden tot Bart Schindeler, afdeling P&O,
telefoon 020 674 7324. U kunt uw sollicitatie versturen aan vacatures@rijksmuseum.nl o.v.v. de functienaam.



Colette Bertram

  • Gast
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 30 september 2011, 14:31 »
Geachte heer, mevrouw,

Uw functie spreekt mij aan, veiligheidszaken hebben mijn volle belangstelling, mede omdat ik raadslid ben bij de Gemeente van Almere voor de PVV en één van mijn portefeuilles veiligheid is.
Daarnaast heb ik jarenlange ervaring als manager/teamleider bij verschillende organisaties, de laatste tien jaar vervulde ik een dynamische baan bij de NS. Mijn CV geeft u meer inzicht in mijn arbeidsverleden en werkervaring.

In een persoonlijk gesprek zou ik graag mijn motivatie nader willen toelichten.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Colette Bertram

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 1 oktober 2011, 00:14 »
Beste mevr. Bertram,

Lezen is erg moeilijk, zelfs voor een raadslid?

U kunt uw sollicitatie versturen aan vacatures@rijksmuseum.nl o.v.v. de functienaam.

Dat lijkt mij trouwens ook de normale procedure, of laat u bij personeelsadvertenties in de krant ook een ingezonden brief plaatsen met uw reactie?

X-Beveiliger

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
  • IT Security
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Diversen
  • Functie: Technical Systems Engineer
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 1 oktober 2011, 03:47 »
LOL, dit moet toch wel een grap zijn.

Zo niet is het ook een stuk duidelijker waarom de overheid niet met ICT om kan gaan.

Peerpandabeer

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
  • Alles op zijn tijd
    • Bekijk profiel
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 1 oktober 2011, 14:35 »
ach ze bevestigd wel het vooroordeel dat PVV leden niet de meest intellegente mensen zijn :P

Spongebobfan

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
    • Bekijk profiel
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 1 oktober 2011, 20:25 »
Als ik zo de sollicitatie lees is het misschien ook een idee om eens wat aandachtiger naar de functieomschrijving en de eisen te kijken, alvorens te solliciteren.

Tijdens het coördineren van beveiligingswerkzaamheden voer je als teamleider onbewust ook beveiligingswerkzaamheden uit. Dan lijkt het me logisch dat je het diploma beveiliger moet hebben. Zonder het het diploma beveiliger kan men niet zomaar werkzaamheden kan uitvoeren bij een bedrijfsbeveiligingsdienst of een particulier beveiligingsbedrijf. Dat zelfde diploma is tevens een toelatingseis voor de opleiding coördinator beveiliging. Men moet dus gediplomeerd beveiliger zijn om aan de opleiding coördinator beveiliging te kunnen beginnen.

Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre veiligheidszaken bij een gemeente te vergelijken is met veiligheidszaken binnen een museum te vergelijken zijn? Heeft een raadslid met veiligheid in de portefeuilles ervaring met een brand en sluitronde? Een toegangscontrole? Het houden van toezicht in een (semi) openbare of gesloten object? etc. Zo zijn er nog veel meer dingen die binnen een gemeente anders gaan dan in de particuliere beveiliging.

Tevens zou ik als werknemer van mijn leidinggevende een bepaald niveau verwachten. Misschien verwachten de werknemers van het Rijksmuseum, die onder de teamleider gaan werken, dit ook wel? Zou een sollicitatie als bovenstaande van net 3 regels voldoen aan die verwachting van mederwerkers die onder jou als teamleider moeten werken?

Misschien hebben sommige mensen de illusie dat MBO 2 een heel laag werk/denkniveau is. En dat het geven van leiding aan een groep beveiligers niet bepaald moeilijk is. Maar als je als leidinggevende maar net 3 regelstjes weet te tikken en je stuurt het ook nog niet naar het juiste adres. Of je kun een simpele vraag van een medewerker niet beantwoorden bijvoorbeeld over een brand en sluit ronde. Dan vraag ik mij af of ik onder zo'n leidinggevende zou willen werken. Misschien zullen de medewerkers van het Rijksmuseum dat ook wel doen? Het zou zomaar kunnen.

Vrijwel alle werkgevers in de particuliere beveiliging vragen ook om een verklaring omtrent het gedrag. Een justitieël verleden m.b.t. bijvoorbeeld de wet wapens en munitie, of mishandeling zal het zeker niet goed doen bij veel werkgevers.

X-Beveiliger

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
  • IT Security
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Diversen
  • Functie: Technical Systems Engineer
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #6 Gepost op: zondag 2 oktober 2011, 00:24 »
Sowieso lijkt het me kwa centjes niet zo'n handige overstap.
Een staffunctie (google) bij de NS lijkt me (maximaal) meer op te leveren dan net aan 2700€ p/m.

Raymond

  • Gast
Re: Het Rijksmuseum is op zoek naar een Teamleider Veiligheidszaken.
« Reactie #7 Gepost op: zondag 2 oktober 2011, 23:44 »
Geachte heer, mevrouw,

Uw functie spreekt mij aan, veiligheidszaken hebben mijn volle belangstelling, mede omdat ik raadslid ben bij de Gemeente van Almere voor de PVV en één van mijn portefeuilles veiligheid is.

Is dit een late of een hele vroege 1 april grap.

Graag weer terug on topic :)