Auteur Topic: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart  (gelezen 6686 keer)

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Gepost op: vrijdag 28 januari 2011, 04:17 »
Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
Gepubliceerd: 27 januari 2011 in productnieuws. Reageer

Een beter beveiligde ov-chipkaart kan vanaf eind 2011 geproduceerd worden en de invoering kan enkele jaren duren.
De nieuwe chipkaart wordt niet uitgerust met een Mifare-chip, die nu makkelijk kan worden gekraakt, maar met een SmartMX-chip.
De SmartMX-chip heeft in tegenstelling tot de huidige kaart een eigen microprocessor aan boord, die in staat is om complexere cryptografische berekeningen uit te voeren.

Lees verder op: http://tweakers.net/nieuws/72276/minister-vanaf-eind-2011-beter-beveiligde-ov-chipkaart.html

BRON: http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/12437/Vanaf_eind_2011_beter_beveiligde_ovchipkaart.html
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Re: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 28 januari 2011, 19:20 »
Nu wordt het indd wat lastiger, maar ach, tot eind 2011 gratis reizen, dan is het ook wel genoeg geweest

pieterbouthoorn

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 111
  • all round beveiliger. BHV'er EHBO, AED
    • Bekijk profiel
Re: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 januari 2011, 23:04 »
Er wordt nu zoveel tijd en moeite in de ov chip gestoken om het weer te verbeteren! Is het niet gewoon beter om die hele kaart af te schaffen en gewoon met strippenkaarten en normale treinkaartjes te gaan werken!?
Don't fear the dark, embrace it!

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 29 januari 2011, 01:26 »
Wat mij betreft wel. Deze ellende had voor mij ook niet gehoeven. Er was niks mis met de strippenkaart.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

SanderA

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 147
    • Bekijk profiel
Re: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 29 januari 2011, 21:27 »
Wat mij betreft wel. Deze ellende had voor mij ook niet gehoeven. Er was niks mis met de strippenkaart.

Van mij had de strippenkaart ook niet weg gehoeven. Maar het nadeel is dat buschauffeurs dan met redelijk veel geld in de bus zitten.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 29 januari 2011, 23:26 »
Dat probleem kan je nu nog steeds hebben als buschauffeur dat je veel geld bij je hebt want in bijvoorbeeld Rotterdam kan je bij de buschauffeur en conducteur in de tram nog steeds een kaartje kopen en hiermee is dus de kans op een overval ook nog steeds aanwezig.
In Rotterdam bij de RET kost een kaartje voor 1 uur geldig in bus en tram € 2,50 en een kaartje voor 2 uur geldig in bus, tram en metro € 3,50.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

SanderA

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 147
    • Bekijk profiel
Re: Vanaf eind 2011 beter beveiligde ov-chipkaart
« Reactie #6 Gepost op: zondag 30 januari 2011, 13:30 »
Ja de kans is nog steeds aanwezig, maar het word steeds minder aantrekkelijk!